A rendelet opciós lehetőségként lehetővé teszi az EU-tagállamok számára, hogy a gépek fedélzetén biztonsági embereket alkalmazzanak.
A jogszabályról korábban, első olvasatban nem jött létre megállapodás az Európai Parlamenttel, elsősorban a védelmi intézkedések finanszírozási szabályai miatt. A döntési társjogkörrel rendelkező EP azt szeretné, ha a finanszírozásban a tagállamok hatóságai is részt vennének, míg a kormányok ezt átruháznák a légitársaságokra vagy az utasokra.
Közlekedéspolitikai és logisztikai témákról is tárgyaltak
A luxemburgi ülés további témája volt az átfogó uniós közlekedéspolitikai elveket és teendőket magában foglaló, úgynevezett közlekedési fehér könyv félidei felülvizsgálata. Az ülésen szó esett az EU és az Egyesült Államok között tavaly novemberben kötött légi közlekedési megállapodásról, amely csak azt követően léphet életbe, hogy az amerikai kongresszus elfogadja az amerikai légitársaságokban való uniós tulajdonszerzésről szóló törvényt.
A logisztikával kapcsolatos eszmecserében egyetértettek a miniszterek abban, hogy nagy uniós iparágról van szó, amely ezer milliárdos forgalmat bonyolít le évente. A fejlesztések elsősorban a magánszférát érintik, de a tanács szerint fontos megvizsgálni, hogy a kormányzati felelősségvállalás elősegítése miben nyilvánulhat meg.
Jóváhagyták a miniszterek a Marco Polo II. programról szóló rendeletet, amely a 2007 és 2013 közötti ciklusban a közútról vasútra vagy hajóra terelt szállítások közösségi támogatásával foglalkozik. Emellett elfogadta a tanács a közösségi csatlakozást az úgynevezett alpesi egyezményhez.