Mint a terület főbiztosa David Byrne kifejtette nagyon sok a megtévesztő reklám szlogen. A fogyasztók védelmében a cél, hogy a jövőben a hirdetések csak tényeket közölhessenek. A beszámoló szerint célkeresztbe kerülhet a Red Bull világszerte ismert jelmondata: a Red Bull szárnyakat ad - Red Bull verleiht Flügel. De a „főbünösök listájára” kerülhet a Haribo szlogenje is (Haribo macht Kinder froh, die Erwachsene ebenso).
Nem kerülik el a szigorú tekintetű EU adminisztráció figyelmét azonban az olyan jelmondatok, mint amilyenek a tisztítja a testet, erősíti az immunrendszert, javítja az anyagcserét. Hasonlóan tiltottak lehetnek olyan eddig bevett fogások is, mint a light cigaretta, alacsony zsírtartalmú termék vagy a koncentrált vitamintartalom.
A tervezett szigorítások jól haladnak, és az Uniós tisztviselők szándékai szerint nyárra szeretnék azok elfogadtatását.
Földre kényszerítheti a Red Bullt az EU
Az Európai Bizottság tervei között szerepel, hogy szigorítsák az élelmiszeripari előírásokat, különös hangsúllyal azok hirdetéseinek terén – számolt be a német Handelsblatt. Ez több céget is érzékenyen érinthet, így az energiaitalok terén piacvezető Red Bullt is.