2p

A kontinens két leggyorsabban fejlődő ruházati kereskedelmi vállalata, a Zara és a Hennes & Mauritz tovább folytatja terjeszkedését, a cégek világszerte újabb áruházakkal kívánják csalogatni a vevőket.

Ugyan a társaságok eredményeit hátrányosan érintette az elhúzódó tél, de mindkét vállalat nagyratörő tervekkel tekint az idei év elé. A spanyol Inditex csoport tulajdonában lévő Zara a tavaly nyitott 448 üzlete után az idei évben legalább 410 saját tulajdonban lévő, illetve franchise partner által üzemeltetett boltot fog átadni. A cég, amely 2005-ben Szerbiától Kínáig több új országban is megtelepedett, 803 millió eurós nyereséget ért el.

Gyengébben teljesített a Hennes & Mauritz, mind a nyereség, mind az új üzletek számát tekintve. A svéd vállalat az idei évben is visszafogottabb terjeszkedést jelentett be. A vállalat a nyugat-európai piac mellett elsősorban az Egyesült Államokra koncentrál, 2006-ban 54 új bolt nyitását tervezi.

A hazánkban is megtelepedett nagy láncok itthon főként Budapestre koncentrálnak. A Zara 2004 végén avatta fel első üzletét a Váci utcában, amelyet azóta egy követett. A társaság jelentése szerint a közeljövőben újabb boltok nyitását tervezi. Hasonló politikát folytat a svéd Hennes & Mauritz is, amely 2005 szeptemberében lépett a magyar piacra, idén márciusban pedig átadta második, kétezer négyzetméteres egységét is.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!