December 31-éig a nemzetközi fuvarozói 4950 korlátlan engedély közül 4838-at (97,8 százalék), a 704 darab korlátos engedélyből 672 darabot - (955 százalék) újítottak meg. A 6492 kiskocsi közül 5421 (78,2 százalék) jutott túl az engedély cseréjén (pályázni csak zöldsávos engedély birtokában lehetett). A valós szám - az ellenőrzések tapasztalataival kiegészítve - 2003 első negyedévének végére várható.
A belföldi szolgáltatóknál kissé rosszabb a helyzet, mert december 31-éig 60-65 százalékuk váltotta ki az új engedélyt. A következő negyedév (beindulnak az ellenőrzések) várhatóan felgyorsítja a folyamatot. A közúti ellenőrzések alkalmával az új követelmények teljesítését is számon kérik.
Az autóbuszosok (személyszállító vállalkozások és a saját számlások) január elsejétől kizárólag engedéllyel, illetve saját számlás igazolvánnyal tevékenykedhetnek. (Ezt megelőzően csak bejelentési kötelezettségük volt.) Számukra 2002. december 31. igazi határnap volt. A tevékenységi engedélyért - az üzemeltetett buszok számának megfelelően - díjat kellett fizetni a 39/1998. KHVM-rendeletben foglaltak szerint.
Január 9-éig a korábban bejelentett buszok számát meghaladó mennyiségű busz jelentkezett engedélyért, azaz az engedélyek kiadása 100 százalék fölé emelkedett. A pontos adatok kb. áprilisban várhatók.
Úgy tűnik, nem volt igazuk azoknak, akik vészharangot kongattak a szakma felett, hiszen nem csökkent a fuvarozók száma sőt - inkább emelkedett.
Forrás: Magyar Közlekedés
Fontos kilométerkőnél a közúti szolgáltató vállalkozók
A hazai közúti szolgáltató vállalkozások életében a január elseje mindig változásokat hoz. Így volt ez idén is, hiszen a szakmához jutás feltételrendszere 2002 végére a személyszállításban és az árufuvarozásban teljesen EU-konformmá vált.