4p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyar szereplő számára ugyan csalódást jelentett az Euróvíziós Dalverseny, a nézők viszont szerették, és rég nem látott nézettséget hozott a Duna TV számára.

Akár a szombat esti, akár a heti átlagos számokat nézzük, a Duna TV a mögöttünk hagyott héten (önmagához mérten legalábbis) megtáltosodott. Az eredmények hátterében persze nem valami különleges dolog áll, csupán a szokásos májusi megugrás. Ekkor rendezik ugyanis évről-évre az Euróvíziós Dalversenyt, amelyet valamilyen – általunk nehezen megmagyarázható - okból különösen kedvelnek a tévénézők. A dolog pikantériája, hogy a szavazás logikája miatt a magyar versenyzők számára többnyire már egy top 10-es helyezés is kimagaslónak számít. Más kérdés, hogy az idei induló, Freddie csak az első 20 közé fért be.

A nézők a magyar esélyek ellenére elkötelezettek voltak, hiszen a 21 órakor kezdődő és majdnem éjjel egyig tartó műsor átlagos közönségaránya a teljes lakosságban 21,5 százalékos, míg a kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) 18,5 százalékos volt, vagyis a készülékek előtt ülők ekkora hányada nézte folyamatosan a dalfesztivált. A számok azért is figyelemre méltók, mert a maratoni műsorfolyam a végére komoly lemorzsolódással jár. A műsor ideje alatt egyébként mind a két említett célcsoportban a dalversenyt nézték a legtöbben. Hogy szombat este nem a Duna TV érte el a legmagasabb közönségarányt, az annak tudható be, hogy a főműsoridőnek számító 19-23 óráig tartó időszak legértékesebbnek számító este 7 és 9 óra közötti periódusában a nézők a Kismenőket (TV2) vagy a Farmot (RTL Klub) választották, miközben a Duna TV elhanyagolható arányban érte el és tartotta meg a nézőket.


Érdekességként megjegyezhetjük, hogy Freddie is az egyik kereskedelmi tévés tehetségkutatóból, a Rising Starból indult, ahol a negyedik helyezett volt. Más kérdés, hogy a TV2-re ősszel – szinte biztosan - nem fog visszatérni a formátum, a csatorna ugyanis bejelentette, hogy egy vadonatúj, reality elemekkel színesített tehetségkutató indul náluk. Star Academy címmel ugyanis egy Magyarországon még ismeretlen műsort tűz képernyőjére ősszel a csatorna. Az eredetileg holland formátumot már több, mint 50 országnak értékesítette a forgalmazó Endemol és most ősszel megérkezik a TV2-re is. Olyan fiatalok költöznek a Star Academy házba, akik énekesként szeretnének befutni. A szereplők mindennapjait, egymáshoz fűződő kapcsolatukat, zenei képzésüket, ének- és táncpróbáikat - melyekhez profi segítséget kapnak - a napi összefoglalókban követhetik nyomon a nézők. Az egész heti felkészülés eredményét a hét végén egy élő műsorban mutatják meg, ahol a zsűri mellett a nézők szavazataikkal befolyásolhatják, ki folytathatja tovább a versenyt.

Bár a TV2-nek ez is érdekes bejelentése volt a múlt héten, sokkal fontosabb volt az a hír, amely szerint 9 új csatornát kívánnak indítani, amely reményeik szerint jelentős változásokat generál majd a piacon.

Visszatérve a múlt hétre, a 19. heti számok sok meglepetést nem hoztak. A hétköznapokon a Drágám, add az életed révén kicsit felzárkózott a TV2 az RTL Klub mögé az esti órákban, ám igazán a hétvégén villantott a csatorna. Ezzel szemben az RTL Klub a hétköznapokon tudja tartani folyamatos magas nézőszámait, de a hétvégéken nem annyira erős. Igaz, a szombati felhozatal az RTL szempontjából jól sikerült, hiszen a Farm és a Gyertek át szombat este révén meg tudták haladni a TV2 közönségarányát.

A 19. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban hét estéből hatot nyert meg az RTL Klub, míg vasárnap a TV2-t választotta a legtöbb néző. Az RTL átlagos közönségaránya 20,3 százalékos volt, míg a TV2 rakétaként emelkedett, és 13,7 százalékos közönségarányig tört előre. A dobogó harmadik fokára a F+ (5,3% SHR) került, majd a Cool és a Duna TV holtversenyben következett (5% SHR). A középmezőnyt Viasat3 (3,4% SHR) nem tudott érdemben javítani egy héttel korábbi teljesítményén.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!