Akár a szombat esti, akár a heti átlagos számokat nézzük, a Duna TV a mögöttünk hagyott héten (önmagához mérten legalábbis) megtáltosodott. Az eredmények hátterében persze nem valami különleges dolog áll, csupán a szokásos májusi megugrás. Ekkor rendezik ugyanis évről-évre az Euróvíziós Dalversenyt, amelyet valamilyen – általunk nehezen megmagyarázható - okból különösen kedvelnek a tévénézők. A dolog pikantériája, hogy a szavazás logikája miatt a magyar versenyzők számára többnyire már egy top 10-es helyezés is kimagaslónak számít. Más kérdés, hogy az idei induló, Freddie csak az első 20 közé fért be.
A nézők a magyar esélyek ellenére elkötelezettek voltak, hiszen a 21 órakor kezdődő és majdnem éjjel egyig tartó műsor átlagos közönségaránya a teljes lakosságban 21,5 százalékos, míg a kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) 18,5 százalékos volt, vagyis a készülékek előtt ülők ekkora hányada nézte folyamatosan a dalfesztivált. A számok azért is figyelemre méltók, mert a maratoni műsorfolyam a végére komoly lemorzsolódással jár. A műsor ideje alatt egyébként mind a két említett célcsoportban a dalversenyt nézték a legtöbben. Hogy szombat este nem a Duna TV érte el a legmagasabb közönségarányt, az annak tudható be, hogy a főműsoridőnek számító 19-23 óráig tartó időszak legértékesebbnek számító este 7 és 9 óra közötti periódusában a nézők a Kismenőket (TV2) vagy a Farmot (RTL Klub) választották, miközben a Duna TV elhanyagolható arányban érte el és tartotta meg a nézőket.
Érdekességként megjegyezhetjük, hogy Freddie is az egyik kereskedelmi tévés tehetségkutatóból, a Rising Starból indult, ahol a negyedik helyezett volt. Más kérdés, hogy a TV2-re ősszel – szinte biztosan - nem fog visszatérni a formátum, a csatorna ugyanis bejelentette, hogy egy vadonatúj, reality elemekkel színesített tehetségkutató indul náluk. Star Academy címmel ugyanis egy Magyarországon még ismeretlen műsort tűz képernyőjére ősszel a csatorna. Az eredetileg holland formátumot már több, mint 50 országnak értékesítette a forgalmazó Endemol és most ősszel megérkezik a TV2-re is. Olyan fiatalok költöznek a Star Academy házba, akik énekesként szeretnének befutni. A szereplők mindennapjait, egymáshoz fűződő kapcsolatukat, zenei képzésüket, ének- és táncpróbáikat - melyekhez profi segítséget kapnak - a napi összefoglalókban követhetik nyomon a nézők. Az egész heti felkészülés eredményét a hét végén egy élő műsorban mutatják meg, ahol a zsűri mellett a nézők szavazataikkal befolyásolhatják, ki folytathatja tovább a versenyt.
Bár a TV2-nek ez is érdekes bejelentése volt a múlt héten, sokkal fontosabb volt az a hír, amely szerint 9 új csatornát kívánnak indítani, amely reményeik szerint jelentős változásokat generál majd a piacon.
Visszatérve a múlt hétre, a 19. heti számok sok meglepetést nem hoztak. A hétköznapokon a Drágám, add az életed révén kicsit felzárkózott a TV2 az RTL Klub mögé az esti órákban, ám igazán a hétvégén villantott a csatorna. Ezzel szemben az RTL Klub a hétköznapokon tudja tartani folyamatos magas nézőszámait, de a hétvégéken nem annyira erős. Igaz, a szombati felhozatal az RTL szempontjából jól sikerült, hiszen a Farm és a Gyertek át szombat este révén meg tudták haladni a TV2 közönségarányát.
A 19. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban hét estéből hatot nyert meg az RTL Klub, míg vasárnap a TV2-t választotta a legtöbb néző. Az RTL átlagos közönségaránya 20,3 százalékos volt, míg a TV2 rakétaként emelkedett, és 13,7 százalékos közönségarányig tört előre. A dobogó harmadik fokára a F+ (5,3% SHR) került, majd a Cool és a Duna TV holtversenyben következett (5% SHR). A középmezőnyt Viasat3 (3,4% SHR) nem tudott érdemben javítani egy héttel korábbi teljesítményén.
mfor.hu