Európában azonban messze nem egyforma a tinédzsereknek juttatott apanázs. A skandináv országokban ez az összeg az átlag fele, azaz 55 euró (nagyjából 14 ezer forint), másutt viszont elérheti a 150 eurót is - olvasható a finn és Sulake társaságok mintegy 42 ezer európai háztartásra kiterjedő idei felmérésében.
Még mindig trendi a Coca-Cola és a Nike
A finnek elsősorban a márkaválasztás okán vizsgálták meg a fiatalokat. Eszerint a gyereksereg fele meglehetősen konzervatív ezen a téren: egyértelműen nyertesek náluk az olyan márkák, mint az üdítőitalnál a Coca-Cola, a mobiltelefonnál a Nokia vagy a ruházati cikkeknél a Nike. Zenei ízlésüket a Greenday és az Eminem uralja. A megkérdezettek 37 százaléka kedvenc márkaként luxusmárkákat nevezett meg, és 30 százalék volt csupán olyan, akinek a hazai gyártmány volt a preferenciája.
Ugyanakkor a válaszok alapján igen fontos számukra a környezetvédelem, mert 57 százalékuk pénzköltésekor gondol erre is - emeli ki a Der Standard című osztrák lap, megjegyezve, hogy az osztrák gyerekek is igen tájékozottak ezen a téren.
Az internet a tévénél is fontosabb a fiataloknak
A huszonkét országban végzett felmérésből kiderült, hogy szinte minden gyereknek van internetelérése, 85 százaléknak DVD-lejátszója és mobiltelefonja, 80 százaléknak pedig számítógépe.
Az internet fontosabb az életükben, mint a televízió, jóllehet gyakorlatilag nincs olyan 12-16 éves ma Európában, akinek a háztartásában ez utóbbi ne lenne megtalálható. Némi pozitívum, hogy a fiatalok 54 százaléka nyomtatott sajtóterméket is forgat, bár nem napilapokat. A Habbo közölte, hogy a válaszadók átlagéletkora 15 év volt és a gyerekek háromnegyede városlakó.