2p

A globális látásmód, a kulturális különbözőségek értékelése, a technológiai hozzáértés, a sikeres kapcsolatépítés, valamint a vezetés megosztása - ezek a minőségi kritériumok jellemzik a XXI. század sikeres vezetőjét - írja a Világgazdaság.

Az Accenture Consulting által készített kutatás szerint a hatékony vezetés számos kritériuma, mint a látásmód, az integritás, az eredményekre összpontosítás, az ügyfél-elégedettségre való koncentrálás a múltban is alapvető volt, és a jövőben is az lesz. Ám ezek mellett a fenti öt kulcsfontosságú tényezőt is megfogalmazták a felmérésben résztvevők, amelyek egyértelműen fontosabbak lesznek a jövőben, mint a múltban voltak - áll a Világgazdaság írásában.

Czinege Andor, az Ad Sidera tanácsadó cég vezetője egyetért a megállapításokkal. Úgy véli, mivel erősödik a munkavállalók globális mobilitása, nemcsak országos, hanem egyéni szinten is jól kell bánni a kulturális különbségekkel. Lényeges a technológiai hozzáértés; az igazi kulcs azonban, hogy felismerjük, konkrétan milyen technológia szolgálja leginkább a stratégiánkat. Óriásit lehet tévedni, ha egy méregdrága technológiai újítás öncélú. A kapcsolatoknál legtöbben a befolyásos emberekre gondolunk, holott a hangsúly az oldalirányú, illetve a "lefelé dimenzión" van, mivel az elégedett ügyfelekhez elégedett munkatársak kellenek.

A szakember szerint a vezetés megosztása során világos célként kell megfogalmazni a bevonást, és bízni kell bennük, hogy a velük megosztott stratégiát a legjobb belátásuk szerint hajtják végre. Mindezt nem a távoli jövőben, hanem itt és most, a jelenben kell megtegyük, mert ha még nem kezdtük el, már le is vagyunk maradva - számol a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!