A Henkel, amely az egyik legnagyobb európai háztartási vegyipari vállalat, hosszabb ideje tervezte az észak-amerikai piacra lépést, ám eddig jelentős pozíciókat nem tudott szerezni. Ráadásul az idei évben az egyik tengerentúli konkurens a Procter & Gamble betört a német piacra, komoly kihívás elé állítva a Henkelt, amikor megszerezte a Wella AG hajkozmetikai céget. A Persilről ismert német cég számára a Dial megszerzésével sikerülhet valóra váltani azokat a stratégiai célokat, hogy a Henkel a globális óriások között is jelentős vállalattá váljék.
A németek szerint az akvizíció azonnal növeli a nyereséget, már a szinergiahatások nélkül is. A vételt közvetlenül a Henkel szabad pénzeszközeiből és kölcsönökből finanszírozzák, de később szükség lehet a Clorox vagy az Ecolab Inc.-ben lévő Henkel-részesedések értékesítésére is. A Dial 2900 foglalkoztatottal rendelkezik, a tavalyi forgalma 1,3 milliárd dollár, a működési nyeresége 220 millió dollár volt.
A vételár 22,2 százalékkal nagyobb, mint a Dial tőzsdei árának átlaga az utóbbi hatvan napban. A Henkel által ajánlott összeg a Dial pénteki záróárát is 11 százalékkal haladja meg a beszámolók szerint. Az elemzők pozitívan fogadták a lépést, hiszen ezzel reális esély nyílik arra, hogy az észak-amerikai piacról eddig összforgalmának csupán 11 százalékát elérő német vállalat újra erőteljesebb növekedési pályára lépjen.
Globálisan terjeszkedik a Persil gyártója
A német Henkel háztartás-vegyipari vállalat megállapodott a Dial Corporationnel abban, hogy 2,9 milliárd dollár készpénzért megveszi az amerikai vállalatot.