Akár az utazás örömének elvesztésének indokával is megtámadhatják majd a csalódott turisták az irodákat, bár ebben az esetben csak nem vagyoni kártérítés igényelhető. Az uniós szabályozás értelmében elegendő indok a kártérítés megítélésére, hogy az utas mást kapott, mint ami a szerződésben szerepelt, függetlenül attól, hogy az utaztató cég hibája volt-e.
A jogos panaszok száma jelenleg az összes utazás egy százalékát sem éri el. Az EU-s szabályozás érvénybe lépése után az utazási irodák több kártérítést fognak fizetni, azonban mindez nem feltétlenül lesz az utazóközönségnek jó, mivel ez a költség is beépül előbb-utóbb a szolgáltatók áraiba, írja a Magyar Hírlap.
Gyakrabban fizethetnek kártérítést az utazási irodák
Májustól megsokszorozódik az utazási irodákkal szembeni reklamációs lehetőségek száma, mivel a jövőben az irodának kell bizonyítani vétlenségét, írja a Magyar Hírlap.