Az internetes állásoldalon böngésző európai alkalmazottak közel egyharmada nézegeti napi, 61 százaléka legalább heti rendszerességgel az állásajánlatokat, áll a Jobpilot friss felmérésében.
A válaszokból kiderül, hogy a dolgozók 29 százaléka naponta keres rá az internetes állásajánlatokra, 33 százalékuk heti, 22 százaléka havi rendszerességgel nézi át a kínálatot, és csupán 15 százalékuk nagyon ritkán.
A leggyakrabban - naponta többször- az olasz alkalmazottak böngésznek a netes álláshirdetések között [ajanlo=42][igazitas=left/] (45 százalék) talán elégedetlenségből, talán új kihívások után kutatva, és átlagon felüli a franciák aktivitása is (39 százalék). A két ország dolgozó-álláskeresőinek 75 százaléka legalább heti rendszerességgel kattint meghirdetett pozíciókra. Az osztrákoknál ezzel szemben alacsony a naponta állást kereső beosztottak aránya (20 százalék).
A felmérésben 607 magyar, munkahellyel rendelkező álláskereső vett részt. A válaszadók 30 százaléka nézi naponta, 28 százaléka heti rendszerességgel az állásajánlatokat. 18 százalékuk havonta látogat el állásoldalakra, míg 24 százalék csak nagyon ritkán téved az online álláspiacra. A Jobpilot felmérése megerősítette, hogy a magyar munkavállalók internetes álláskeresési szokásai nem térnek el az európai átlagtól.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Uniós álláspiac az interneten
Sokan keresnek állást az interneten munka közben
Az online álláspályázatok fele a formai hibák miatt bukik meg
Gyakran és sok magyar nézi az online állásoldalakat
Az internetes állásoldalon böngésző európai alkalmazottak közel egyharmada nézegeti napi, 61 százaléka legalább heti rendszerességgel az állásajánlatokat, áll a jobpilot.hu friss felmérésében.