2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egyre gyászosabb helyzetjelentések látnak napvilágot a hazai gépjármű-kereskedelemről, az első félévhez képest gyorsult az eladások visszaesése júliusban. Az elmúlt hónapban mindössze 3656 személyautót adtak el, szemben az egy évvel korábbi közel 14 ezres darabszámmal. Ezt a több mint hetvenszázalékos visszaesést is felülmúlhatja az augusztusi mínusz: a friss előrejelzések szerint háromezernél is kevesebb új autót értékesítenek a kereskedések a 2008. augusztusi 11,6 ezerrel szemben, írja a Napi Gazdaság.

A piac zuhanása következtében már eddig is közel száz hazai autókereskedés húzta le a redőnyt, de a legpesszimistább jóslatok azt sem tartják kizártnak, hogy a jelenlegi ezerhez képest megfeleződik a márkakereskedések, -szalonok száma. A drámai visszaesést több okkal is magyarázza Gablini Gábor. A Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke szerint a gazdasági válság hatásain túl az áfaemelés is visszafogta a keresletet. Azon túl, hogy itthon nem vezették be a roncsprémiumrendszert, Gablini azt is nehezményezi, hogy az autókereskedéseket a kormány kizárta a munkahelymegtartó pályázatokból. A kereskedések számának drasztikus csökkenését ugyan elképzelhetőnek tartja, de úgy véli, hogy a koncentráció felgyorsulása javíthatja a versenyképességet. Példaként az Autó Karma egyesülést említette, amelyet hat SEAT-kereskedő hozott létre azért, hogy egyesült erővel éljék túl a nehéz hónapokat. Részben osztja Gablini aggodalmait Győző Gábor.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) elnöke szerint az augusztusi mélypont után már szeptemberben mérséklődhet a visszaesés üteme. Szerinte igazán az ad okot az aggodalomra, hogy a nagy haszonjárművekből január és július között a tavalyinak csak a harmadát adták el. Ez - Győző szerint - jól mutatja, hogy a recessziónak még nincs vége. Gablinival egyetértve az MGE-elnök is azt vallja, hogy azok a kereskedések maradhatnak életben, amelyek magas színvonalú szervizszolgáltatást nyújtanak, nem csupán autókat akarnak rásózni a vevőre. Az MGE előrejelzése szerint az idén 85 ezerrel kevesebb személyautót adnak el, mint tavaly, vagyis a felénél is kisebbre zsugorodik a piac, írja a Napi.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!