A piac zuhanása következtében már eddig is közel száz hazai autókereskedés húzta le a redőnyt, de a legpesszimistább jóslatok azt sem tartják kizártnak, hogy a jelenlegi ezerhez képest megfeleződik a márkakereskedések, -szalonok száma. A drámai visszaesést több okkal is magyarázza Gablini Gábor. A Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke szerint a gazdasági válság hatásain túl az áfaemelés is visszafogta a keresletet. Azon túl, hogy itthon nem vezették be a roncsprémiumrendszert, Gablini azt is nehezményezi, hogy az autókereskedéseket a kormány kizárta a munkahelymegtartó pályázatokból. A kereskedések számának drasztikus csökkenését ugyan elképzelhetőnek tartja, de úgy véli, hogy a koncentráció felgyorsulása javíthatja a versenyképességet. Példaként az Autó Karma egyesülést említette, amelyet hat SEAT-kereskedő hozott létre azért, hogy egyesült erővel éljék túl a nehéz hónapokat. Részben osztja Gablini aggodalmait Győző Gábor.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) elnöke szerint az augusztusi mélypont után már szeptemberben mérséklődhet a visszaesés üteme. Szerinte igazán az ad okot az aggodalomra, hogy a nagy haszonjárművekből január és július között a tavalyinak csak a harmadát adták el. Ez - Győző szerint - jól mutatja, hogy a recessziónak még nincs vége. Gablinival egyetértve az MGE-elnök is azt vallja, hogy azok a kereskedések maradhatnak életben, amelyek magas színvonalú szervizszolgáltatást nyújtanak, nem csupán autókat akarnak rásózni a vevőre. Az MGE előrejelzése szerint az idén 85 ezerrel kevesebb személyautót adnak el, mint tavaly, vagyis a felénél is kisebbre zsugorodik a piac, írja a Napi.