A Georgetown University kutatócsoportjának felmérése szerint 2003 júliusa és decembere között az alkoholgyártó cégek honlapjait mintegy 700 ezer alkalommal látogatták meg kiskorú felhasználók.
A kutatást vezető Jim O'Hara szerint a webhelyek virtuális játszótérként funkcionálnak, melyekre a készítők lehetővé teszik a kiskorúak belépését is. A gyerekeket elsősorban a videójátékok és a zeneletöltés, illetve az ikonok lementése vonzotta az alkoholgyártók internetes oldalaira.
Az 55 vizsgált alkoholgyártó honlapjára látogatók 13 százaléka 21 év alatti, azaz az amerikai törvények szerint még nem nagykorú, s jogosulatlan a szeszesital fogyasztásra. A Bacardi oldalának látogatói körében igen magas a fiatalkorúak aránya, összesen 59 százalék. Összességében a legtöbb fiatalkorú - a vizsgált időszakban kilencvezezer - a Budweisert is forgalmazó Anheuser-Busch két weboldalára látogat el.
Tizenöt alkoholos portálból tíz tartalmaz játékokat, mely nagy vonzerőt jelent a fiataloknak. A felnőtteknek szóló tartalmakat nyújtó oldalak általában valóban bizonyos életkorhoz kötik a belépést, de ez értelemszerűen nem jelent túl nagy gátat a fiatalkorúak számára. A szülők által beállított internetes tartalomszűrők nem bizonyulnak túl hatékonynak: míg nyolc szűrőprogramból hat felismeri a Bud Light oldalát, addig mindegyik beengedi a gyerekeket a Bacardi honlapjára.
A Bacardi támadja a kutatást, mondván nem tartják tudományosan kellően megalapozottnak az eredményeket. Felelősen viselkedő hirdetőknek tartják magukat, akik nem céloznak meg gyerekeket.
Frank Coleman, a washingtoni Szesz Terméktanács képviseletében úgy nyilatkozott a kritikus hangú tanulmányról, hogy annak célja mindössze a figyelemfelkeltés, hogy a készítők újabb forrásokhoz jussanak kutatási céljaikra. A szervezet álláspontja szerint az alkoholgyártó cégek oldalainak 99,9 százaléka a belépésnél életkori kontrollt alkalmaz. A portálokon közölt üzenetek pedig felelős alkoholfogyasztásra intenek, olvasható a Médiainfo cikkében.
Gyerekeket csábít az alkoholmarketing
A Georgetown University kutatócsoportjának felmérése szerint 2003 júliusa és decembere között az alkoholgyártó cégek honlapjait mintegy 700 ezer alkalommal látogatták meg olyan kiskorú felhasználók.