Annak ellenére, hogy mindössze az amerikai általános és középiskolások 30 százaléka tervezi, elektronikai eszköz vásárlását, többségük állítja, hogy ők döntenek a családon belül egy-egy tartós fogyasztási cikk beszerzéséről. Egy MP3 lejátszó megvételénél a fiatalok 56 százalékának véleménye mérvadó, míg mindössze 14 százalék válaszolta azt, hogy szülei szava a döntő. További 30 százalék úgy véli, hogy digitális fényképezőgép, digitális kamera, mobiltelefon vagy számítógép vásárlásánál szülei rábíznák a választást. Az InsightExpress 300 diákot kérdezett meg a hónap folyamán, s a felmérésből kiderül, hogy a fiatalokat főként barátaik befolyásolják, amit rögtön utána az internet követ.
(Menedzsment Fórum)
Gyermekek a döntéshozók az amerikai háztartásokban
Az amerikai középiskolások állítása szerint az elektronikai eszközök vásárlásánál nem szüleik, hanem ők maguk az elsődleges döntéshozók.