3p

Mindkét hazai vezető gyorsétterem-lánc stratégiaváltást és arculat-frissítést hajtott végre a közelmúltban. A Burger King magyar reklámügynökséggel készítette új termékei bevezető kampányát, a McDonalds ellenben globális kampányt vett át.

Mindkét hazai vezető gyorsétterem-lánc stratégiaváltást és arculat-frissítést hajtott végre a közelmúltban. A Burger King magyar reklámügynökséggel készítette új termékei bevezető kampányát, a McDonald's ellenben globális kampányt vett át.

Burger King: magyar kampány a hazai piacra

A gyorsétterem-lánc az elmúlt hónapokban két új terméket, a Chicken Whoppert, valamint a Chili-t vezette be a magyar piacra. Az új termékek kommunikációját az Edison Network Reklámügynökség végezte. A termékbevezetések célja a piacbővítés mellett a Burger King márka építése, illetve további pozícionálása is volt.

A brand újonnan kialakított fiatalos, férfias márkaszemélyiségének szellemében készült a 2003 év végétől kapható Chicken Whopper-t népszerűsítő 'Legyél Te is melltartó!' kampány. A Chilimánia kampánnyal az Edison Network a fiatalabb és fogékonyabb célcsoport számára merészebb, provokatívabb hirdetéseket készített.

McDonald's: itthon nincs válság

A McDonald's Hungary hazai terveivel kapcsolatban a The Budapest Sun készített interjút Radek Janalik igazgatóval. Az igazgató elmondta, a 2003-as év az eddigi legsikeresebb éve volt a cégnek. Az eladások száma 1998 óta megduplázódott, és 2002-höz képest a magyar éttermek bevétele 13 százalékkal megnövekedett, elérve a 26 milliárd forintot. A működési nyereség 1,9 milliárd forintra rúgott a múlt évben, szemben a 2002-es 1,3 milliárddal: ez 45 százalékos növekedést jelent. 64 millióan látogattak el az éttermekbe, ami nyolc százalékos növekedést mutat.

Az USÁ-ban tapasztalható nehézségek ellenére tehát a McDonald's Magyarországon komoly növekedést tud felmutatni. Az amerikai piacon bevezetett termékskála a jövőben itthon is megjelenik majd. Egyelőre a csirkés saláta és a csirkés szendvics az újdonság a hazai menüben.
A McDonald's két új egység megnyitását tervezi ebben az évben Budapesten a meglevő 85 mellé, mely a cég a hazai gyorsétterem-piac 73 százalékát jelenti.

A cég, legfőbb konkurenséhez hasonlóan szintén új kampánnyal jelentkezett. Az 'I'm loving it', mely a fiatal generáció kívánságainak, és az élet élvezetének kihangsúlyozására épít, befolyásolta a két, 2003-ban megnyitott étterem dizájnját Veszprémben és Nagykanizsán. Az új berendezés több ország McDonald's menedzsmentjének érdeklődését felkeltette, így Ausztriában, Olaszországban, Svédországban, Dániában és Oroszországban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!