2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az MLBKT X. kongresszusán amely a Győztesek logisztikája címet viselte adták át Az év logisztikai menedzsere díjat. Az alábbiakban a győztessel Cziegler Attilával, a Hajdú-Bét Rt. logisztikai vezérigazgató-helyettesével készült interjút olvashatják.

A szakemberek között állandó vita, hogy egy adott tevékenységet cégen belül, vagy kívül kell-e végezni, illetve végeztetni. Azt gondolom, hogy nincs mindent legyőző általánosan jó elmélet. A cég által végzett folyamatokat kell elemezni, és minden olyan tevékenységtől meg kell tisztítani a vállalatot, amely nem esik bele a fő tevékenység folyamatába, amely a forrásokat leköti ugyan , de az adott tevékenységre szakosodott szervezet hatékonyabban tudja ellátni azt a folyamatot. Ha változik a fő tevékenység, esetleg a feladat, és már cégen belül is gazdaságos azt a tevékenységet elvégezni, akkor azt újra cégen belül kell megszervezni.

A fuvarozást ma általában kiszervezik a gyártó, kereskedő cégek, de ha jelentősen változnak a fuvarozás feltételei és a cég tömegesen bocsát ki alacsony árfekvésű árut, akkor sor kerülhet a visszaszervezésre is. Nézzük a teljes folyamatot: beszerzés, termeltetés, készletezés, disztribúció. Kézenfekvőnek tűnik a folyamat végén lévő disztribúció kiszervezése. Ez, mint már említettem meg is történt a gyártó kereskedő cégek jelentős részénél. A várható következő irány lehet a készletezés, illetve a beszerzés.

Szerintem nem várható a termeltetés kiszervezése, bár a főtermék körén kívül eső termékek gyártása már több helyen került vállalaton kívülre. De a "termeltetés" címén nem elsősorban a termelést kell érteni, hanem sokkal inkább a termelési koordinációt, melyet a kereskedelem, illetve a marketing vezérel. Ez a terület pedig nem helyezhető ki, hiszen ezzel a cég elvesztheti saját piacát. Ha a már előzőleg említett elvek mentén haladunk, akkor úgy is meghatározhatók a kiszervezési területek, hogy a cég fő piaci tevékenysége, a cég arculatát meghatározó tevékenységek nézetem szerint nem adhatók ki alvállalkozóknak.


A cikk folytatása


Forrás: Tranzit


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!