5. Ingyenes szolgáltatás (Free Model)
A portál lényege, hogy különböző internetspecifikus szolgáltatások (tárhely, saját oldalak elhelyezése, internetszolgáltatás, szoftveralkalmazások) ingyenesen történő biztosítása fejében hirdetéseket zúdítanak a felhasználóra. Ezek a szolgáltatások nagy forgalmat vonzanak, így értékes reklámfelületet jelentenek (pl. FreeMerchant). A modell alkalmazása ugyanakkor kockázatos lehet, ha a szolgáltató kizárólag a hirdetési bevételekből próbál megélni.
6. Diszkont portál (Bargain Discounter)
A portál a különböző termékeket önköltségen vagy az alatt árusítja, amivel nagy forgalmat tud biztosítani. A szükséges profitot pedig az oldalon lévő reklámokból befolyó bevételekből tudja kitermelni (buy.com).
A cikk első része
A cikk harmadik része
Ha a hirdetésekre építenek az internetes siteok
Az internetes reklámozás 1994-ben kezdődött, amikor az első bannert (szalagreklámot) értékesítették - ezzel egy időben hozták forgalomba a Netscape 1.0-t. Azóta az Internet, mint a reklámozás történetének leggyorsabban fejlődő médiuma, rengeteget lépett előre. A reklámozási modell 6 fő formájának áttekintése során körvonalazódik majd, hogy a hirdetők milyen keretek között hívhatják fel magukra a figyelmet.