A US News képviseletében nyilatkozó William Holiber jóslata szerint a hetilapok hirdetőinek egyharmada el fog maradni, amint a harcok megkezdődnek. Ezzel cseng össze az az általa idézett, a Carat által készített tanulmány, ami azt feltételezi, hogy piaci várakozások szerint a háború kezdetétől 6 napig el fognak tűnni a hirdetések a tévéből.
Ezt az álláspontot erősíti a világ egyik legnagyobb hirdetője a GM amely bejelentette: nem fog a nagy televíziós csatornákon reklámozni, helyette hirdetéseit a kábelcsatornákon és helyi televíziókon futtatja. Ennek jegyében a General Motors le is állította egyik kampányát. A pénzügyi szolgáltatók is visszafogottak: mind a MasterCard, mind a Visa a háború idejére beszüntette hirdetéseit. Hasonlóan cselekedik a szintén top 10-es hirdetőként nyilvántartott Procter & Gamble. A háztartási és vegyi-kellékek gyártója jelezte, nem fog egyetlen háborús tudósítással sem egy időben hirdetni.
Kötéltánc a költségek és a bevételek között
Rövidtávon a nagy televíziós csatornák azok, amelyek megszenvedik az esetleges elhúzódó háborút. Ugyanakkor teszik hozzá szakemberek, amennyiben a remélt néhány hét helyett hosszabb lesz a harc, feltételezhető, hogy a kevésbé véres beszámolók között fel fognak tűnni a reklámok. Hosszabb távon pedig egyenesen a piaci pozícióik megerősödését várják iraki háborúról készített exkluzív tudósításaiktól a nagy csatornák.
A nyomtatott sajtó helyzete érdekesebb ecsetelte véleményét a Washington Post szóvivője. A szakember ugyan elismerte, hogy a lebombázott épületeket ábrázoló oldalt követő lapon várhatóan kevesebb autóhirdetést kívánnak majd elhelyezni. Ugyanakkor néhány a bizonytalanságból és a biztonságból élő cég hirdetései termékenyebb talajra hullhatnak a mostani zavaros időszakban. Emellett a nyomtatott sajtótermékek hirdetési bevételeinek kiesését mérsékli, hogy az elmúlt évtized harci eseményeinek tapasztalatai szerint az emberek fokozott érdeklődést mutatnak a történések iránt. Ez pedig magasabb példányszámokat eredményez, amely révén reményeik szerint megtérül az exclusive anyagok költsége.
Háború a médiában - mit lépnek a hirdetők?
A különböző hírszolgáltatók mindent meg kívánnak tenni, hogy az iraki háborút testközelből tudósítsák végig. A társaságoknak ahhoz, hogy az egy évtizeddel ezelőtti Öböl-háborúnál részletesebben beszámolhassanak jelentős lépéseket kell tenniük. Az élő háborús tudósítások érdekében jelentős összegeket kell költeniük a médiáknak. Ezek megtérülése azonban kérdéses, de hosszútávú érdekei miatt senki sem akarja felvállalni azt, hogy lemaradjon a hírversenyben.