3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A különböző hírszolgáltatók mindent meg kívánnak tenni, hogy az iraki háborút testközelből tudósítsák végig. A társaságoknak ahhoz, hogy az egy évtizeddel ezelőtti Öböl-háborúnál részletesebben beszámolhassanak jelentős lépéseket kell tenniük. Az élő háborús tudósítások érdekében jelentős összegeket kell költeniük a médiáknak. Ezek megtérülése azonban kérdéses, de hosszútávú érdekei miatt senki sem akarja felvállalni azt, hogy lemaradjon a hírversenyben.

A US News képviseletében nyilatkozó William Holiber jóslata szerint a hetilapok hirdetőinek egyharmada el fog maradni, amint a harcok megkezdődnek. Ezzel cseng össze az az általa idézett, a Carat által készített tanulmány, ami azt feltételezi, hogy piaci várakozások szerint a háború kezdetétől 6 napig el fognak tűnni a hirdetések a tévéből.

Ezt az álláspontot erősíti a világ egyik legnagyobb hirdetője a GM amely bejelentette: nem fog a nagy televíziós csatornákon reklámozni, helyette hirdetéseit a kábelcsatornákon és helyi televíziókon futtatja. Ennek jegyében a General Motors le is állította egyik kampányát. A pénzügyi szolgáltatók is visszafogottak: mind a MasterCard, mind a Visa a háború idejére beszüntette hirdetéseit. Hasonlóan cselekedik a szintén top 10-es hirdetőként nyilvántartott Procter & Gamble. A háztartási és vegyi-kellékek gyártója jelezte, nem fog egyetlen háborús tudósítással sem egy időben hirdetni.

Kötéltánc a költségek és a bevételek között

Rövidtávon a nagy televíziós csatornák azok, amelyek megszenvedik az esetleges elhúzódó háborút. Ugyanakkor teszik hozzá szakemberek, amennyiben a remélt néhány hét helyett hosszabb lesz a harc, feltételezhető, hogy a kevésbé véres beszámolók között fel fognak tűnni a reklámok. Hosszabb távon pedig egyenesen a piaci pozícióik megerősödését várják iraki háborúról készített exkluzív tudósításaiktól a nagy csatornák.

A nyomtatott sajtó helyzete érdekesebb ecsetelte véleményét a Washington Post szóvivője. A szakember ugyan elismerte, hogy a lebombázott épületeket ábrázoló oldalt követő lapon várhatóan kevesebb autóhirdetést kívánnak majd elhelyezni. Ugyanakkor néhány a „bizonytalanságból és a biztonságból” élő cég hirdetései termékenyebb talajra hullhatnak a mostani zavaros időszakban. Emellett a nyomtatott sajtótermékek hirdetési bevételeinek kiesését mérsékli, hogy az elmúlt évtized harci eseményeinek tapasztalatai szerint az emberek fokozott érdeklődést mutatnak a történések iránt. Ez pedig magasabb példányszámokat eredményez, amely révén reményeik szerint megtérül az exclusive anyagok költsége.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!