2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az idei Oscar gálához hasonlóan visszafogottak a filmipari szakemberek az idei üzleti kilátásokat illetően. A háborús feszültség ugyanis a mozik pénztárainál is érezteti hatását.

Elmaradnak a nézők a mozikból, így foglalható össze az Oscar gála után elhangzott forgalmazói véleményeket. A filmek nézettségi és bevételi rangsorát tanulmányozva pedig a vélemények teljesen megalapozottnak tűnnek. Pedig a tavalyi év után az üzletben érdekelt szakemberek meglehetősen optimistán tekintettek az idei év elé. A bevételek közel harminc százalékos visszaesése azonban az érdekelteket borúlátóvá tette.

Bár a korábbi évek adatai azt mutatták, hogy jó üzlet Oscart kapni, az idei évben elképzelhető ugyanis, hogy megdől Randy Nelson, a maine-i Colby College közgazdász professzora által felállított függvény, amely a díjjak és a bevételek közötti összefüggést mutatja. A legjobb fő-, illetve mellékszereplő a számítások szerint átlagosan négymillió dollár többletbevételt eredményez a győztes film vetítésekor. A legnagyobb mértékben azonban a legjobb rendezés hizlalja a cégek számláját: csupán a jelölés közel ötmillióval, az Oscar-díj elnyerése viszont majd 13 millióval növeli meg a filmforgalmazók bevételeit.

A film ünnepének számító Akadémiai Díjkiosztó hetében meglehetősen gyenge bevételi adatok láttak napvilágot. A mozi pénztáraknál a 12 legnépszerűbb film esetében ugyanis a látogatók mindössze 84 millió dollárt hagytak, amely az idei év második leggyengébb hete volt. Figyelmeztető ugyanakkor, hogy a bázisidőszaktól 29 százalékkal maradt el a bevétel.

Érdekes, hogy az Oscar esőben részesült Chicago című film eddig - összehasonlítva a korábbi évek sikerfilmjeivel meglehetősen gyengén teljesített, hiszen - 134 millió dolláros bevételt produkált. A visszaeső látogatói szám miatt azonban kevés a remény, hogy új lendületet kapjon bevételi szempontból, és ne csak szakmai, hanem komoly kasszasiker is legyen.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!