Elmaradnak a nézők a mozikból, így foglalható össze az Oscar gála után elhangzott forgalmazói véleményeket. A filmek nézettségi és bevételi rangsorát tanulmányozva pedig a vélemények teljesen megalapozottnak tűnnek. Pedig a tavalyi év után az üzletben érdekelt szakemberek meglehetősen optimistán tekintettek az idei év elé. A bevételek közel harminc százalékos visszaesése azonban az érdekelteket borúlátóvá tette.
Bár a korábbi évek adatai azt mutatták, hogy jó üzlet Oscart kapni, az idei évben elképzelhető ugyanis, hogy megdől Randy Nelson, a maine-i Colby College közgazdász professzora által felállított függvény, amely a díjjak és a bevételek közötti összefüggést mutatja. A legjobb fő-, illetve mellékszereplő a számítások szerint átlagosan négymillió dollár többletbevételt eredményez a győztes film vetítésekor. A legnagyobb mértékben azonban a legjobb rendezés hizlalja a cégek számláját: csupán a jelölés közel ötmillióval, az Oscar-díj elnyerése viszont majd 13 millióval növeli meg a filmforgalmazók bevételeit.
A film ünnepének számító Akadémiai Díjkiosztó hetében meglehetősen gyenge bevételi adatok láttak napvilágot. A mozi pénztáraknál a 12 legnépszerűbb film esetében ugyanis a látogatók mindössze 84 millió dollárt hagytak, amely az idei év második leggyengébb hete volt. Figyelmeztető ugyanakkor, hogy a bázisidőszaktól 29 százalékkal maradt el a bevétel.
Érdekes, hogy az Oscar esőben részesült Chicago című film eddig - összehasonlítva a korábbi évek sikerfilmjeivel meglehetősen gyengén teljesített, hiszen - 134 millió dolláros bevételt produkált. A visszaeső látogatói szám miatt azonban kevés a remény, hogy új lendületet kapjon bevételi szempontból, és ne csak szakmai, hanem komoly kasszasiker is legyen.
Háborús nyomás alatt a film-biznisz
Az idei Oscar gálához hasonlóan visszafogottak a filmipari szakemberek az idei üzleti kilátásokat illetően. A háborús feszültség ugyanis a mozik pénztárainál is érezteti hatását.