A háború sokaknak üzlet, nem kevesen szeretnének profitálni az eseményekből, illetve az abból eredő hazafias érzelmekből. Sokan azonban ezen termékek hirdetésére a kéretlen emailokat veszik igénybe.
A háborút bevételi forrásnak tekintő cégek elárasztották kéretlen reklámleveleikkel az internetet, s kínálnak amerikai zászlót vagy pólót ugyanúgy, mint gázálarcot - derült ki az email-szűrő SurfControl cég vizsgálatából. A cég felmérése szerint március végéig a háborúval kapcsolatos reklámlevelek a teljes spamforgalom közel 10 százalékát tették ki, míg a hónap elején alig néhány ilyen levelet lehetett találni.
Látványosan "erősödött" a háborúval kapcsolatos spamek száma az utóbbi időben, háttérbe szorítva a korábbi slágerleveleket a kétes nigériai üzleteket és a kedvezményes jelzáloghitel ajánlatokat. Egy-egy árut több cég is kínál, a kutatást végző SurfControl például 216 különböző gázálarc-reklámot talált márciusban. Április elején is folytatódott a spam áradat, de a gázálarcok a háttérbe szorultak, a mostani sláger a póló.
Háborús spam-áradat
A háború sokaknak üzlet, nem kevesen szeretnének profitálni az eseményekből, illetve az abból eredő hazafias érzelmekből. Többen azonban ezen termékek hirdetésére a kéretlen e-maileket veszik igénybe.