Az európai mobiltelefon piacon egyre nagyobb harc látszik körvonalazódni. A Samsung után az ősi rivális LG is offenzívát indít, és három éven belül a három legnagyobb mobilgyártó egyike szeretne lenni.
Az LG csak ebben az évben egymillió harmadik generációs és négymillió hagyományos mobiltelefont szeretne értékesíteni Európában, nyilatkozta a Handelsblattnak Chris Ho Yi, a konszern menedzsere.
Világviszonylatban összesen 45 millió készüléket kívánnak eladni, ebből 20 milliót tennének ki a 3 G-s telefonok. Összehasonlításul: 2003 első negyedévében 5,6, az idei első három hónapban pedig már 8,1 millió LG-mobil talált gazdára a világon.
A koreai cég hosszú távon még ennél is merészebb terveket szövöget: 2007-ig a világ három legnagyobb mobilgyártója közé szeretné felküzdeni magát, és a világpiac 14 százalékát szerezné meg magának.
A Gartner piackutató cég kimutatása szerint 2004 első negyedévében a Nokia (28,9 százalékos világpiaci részesedés), a Motorola (16,4 százalék) és a Samsung (12,5 százalék) számított a három legnagyobb konszernnek, míg az LG 5,3 százalékos részesedéssel csupán a hatodik helyet foglalta el. Igaz, a koreai cég mind eladott mobiljainak számát, mind részesedését tekintve emelkedést könyvelhetett el 2003 első három hónapjához képest.
A tervek horderejét jelzi, hogy az elektronikai óriás az összforgalom harmadát kitevő mobiltelefon-üzletágban látja növekedésének egyik legfőbb motorját.
(Menedzsment Fórum)
Hadat üzent a legnagyobb mobilgyártóknak a koreai LG
Az európai mobiltelefon piacon egyre nagyobb harc látszik körvonalazódni. A Samsung után az ősi rivális LG is modelloffenzívát indít, és három éven belül a három legnagyobb mobilgyártó egyike szeretne lenni.