A legfrissebb felmérések szerint megfordulni látszik az a trend, mely szerint az emberek az interneten keresnek ajándékot, amit később az offline boltokban vásárolnak meg.
Az amerikaiak 45 százaléka vásárol úgy, hogy előbb az offline kínálatot méri fel az üzletekben és katalógusokban, majd az online áruházakban beszerzik a kinézett termékeket - állítja a Shop.org és BizRate.com karácsonyi vásárlást feltérképező "eHoliday Mood Study" kutatása. Ezzel szemben az emberek fele a "klasszikus" online-offline módszert választja, vagyis az interneten tájékozódik, és a hagyományos boltokan vásárol. A szakemberek szerint azok aránya, aki a világhálón egyazon portálon választja ki és veszi meg a karácsonyi ajándékokat az internetes vásárlók 24 százalékára igaz, míg a különböző netes informálódási és vásárlási hely 14 százalékban jellemző.
A felmérés készítői kíváncsiak voltak arra is, mely plusz szolgáltatásokat tartják vonzónak az interneten vásárlók. A Shop.org és a BizRate úgy találta, hogy az e-kereskedelemben vonzerőt jelent a díjmentes kiszállítás. A vásárlók 40 százaléka az értékhatár nélküli ingyenes kiszállítás mellett tette le a voksát, míg 17 százalékuk elfogadhatónak tartja, ha valamilyen mérsékelt vásárlási összeghez kötik azt.
Kapcsolódó anyag
Karácsonyi vásárlás: irány az internet
Karácsonyi plázakörkép
Hetvenezer forintot költ egy átlagos család karácsonyra
Hagyományos vagy online karácsonyi bevásárlás
A legfrissebb felmérések szerint megfordulni látszik az a trend, mely szerint az emberek az interneten leresnek ajándékot, amit később az offline boltokban vásárolnak meg.