2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Okafogyottság? Ezt a fogalmat nem ismerik errefelé.

Bár Budapesten nem lesz olimpia, azért a játékokra kitalált csepeli Duna-hidat még megépítik. A Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja (KKBK) Nonprofit Zrt. pénteken tájékoztatta az MTI-t, hogy megjelent az átkelő nemzetközi, meghívásos tervpályázata.

A kétszer 3 sávos új híd Észak-Csepelen keresztül köti majd össze a Galvani út vonalában Dél-Budát, az M1/M7 bevezető szakaszát Dél Pesttel, a Jászberényi útig. A közlemény szerint a KKBK azt reméli a létesítménytől, hogy

  • napi 42 000 gépjárművel csökkenti a belvárosi hidak forgalmát
  • napi 8 ezer autóval pedig az Üllői út forgalmát

A remélt forgalomkönnyítésen túl nem igazán indokolt a beruházás. A területen, melyen az átkelő áthalad, olimpiai létesítmények lettek volna, de a játékok leszavazásával eldőlt, hogy továbbra se lesz arrafelé semmi. Mondjuk a Budapest2024 földbe állása még egyetlen olimpiai beruházásra sem volt hatással. Amit kitaláltak, azt megcsinálják, és kész, például 1,2 milliárdért.

Egyébként a híd kapcsán még azt is latolgatják, hogy a nyomvonalának meghosszabbításával egy új fővárosi, déli körgyűrű alakulhat ki, közvetlen összeköttetést teremtve Újbuda és Csepel, Ferencváros, valamint Kispest és Kőbánya között.

A pályázatra 17 magyar és külföldi tervezőiroda jelentkezett; az előminősítést követően pedig még 5 pályázó adhatja be tenderét. A jövő évben dől el, hogy mely tervek alapján készülhet el a híd.

A nemzetközi mezőnyben mások mellett a nijmegeni (Hollandia) De Oversteek hidat jegyző belga Laurent Ney vagy a városikonná vált hídjairól híres holland sztárépítész, Ben van Berkel, továbbá a Pritzker-díjas amerikai Richard Meier is jelentkezett. A meghívottak között szerepel még Franciaország egyik legdinamikusabban fejlődő építészirodája, az Explorations Architecture, továbbá a Belgrád új jelképét, az Ada-hidat tervező szlovén Arhitektura és a Linz új Duna-hídját tervező mérnök-építész, Marc Mimram is.

via MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!