Bár Budapesten nem lesz olimpia, azért a játékokra kitalált csepeli Duna-hidat még megépítik. A Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja (KKBK) Nonprofit Zrt. pénteken tájékoztatta az MTI-t, hogy megjelent az átkelő nemzetközi, meghívásos tervpályázata.
A kétszer 3 sávos új híd Észak-Csepelen keresztül köti majd össze a Galvani út vonalában Dél-Budát, az M1/M7 bevezető szakaszát Dél Pesttel, a Jászberényi útig. A közlemény szerint a KKBK azt reméli a létesítménytől, hogy
- napi 42 000 gépjárművel csökkenti a belvárosi hidak forgalmát
- napi 8 ezer autóval pedig az Üllői út forgalmát
A remélt forgalomkönnyítésen túl nem igazán indokolt a beruházás. A területen, melyen az átkelő áthalad, olimpiai létesítmények lettek volna, de a játékok leszavazásával eldőlt, hogy továbbra se lesz arrafelé semmi. Mondjuk a Budapest2024 földbe állása még egyetlen olimpiai beruházásra sem volt hatással. Amit kitaláltak, azt megcsinálják, és kész, például 1,2 milliárdért.
Egyébként a híd kapcsán még azt is latolgatják, hogy a nyomvonalának meghosszabbításával egy új fővárosi, déli körgyűrű alakulhat ki, közvetlen összeköttetést teremtve Újbuda és Csepel, Ferencváros, valamint Kispest és Kőbánya között.
A pályázatra 17 magyar és külföldi tervezőiroda jelentkezett; az előminősítést követően pedig még 5 pályázó adhatja be tenderét. A jövő évben dől el, hogy mely tervek alapján készülhet el a híd.
A nemzetközi mezőnyben mások mellett a nijmegeni (Hollandia) De Oversteek hidat jegyző belga Laurent Ney vagy a városikonná vált hídjairól híres holland sztárépítész, Ben van Berkel, továbbá a Pritzker-díjas amerikai Richard Meier is jelentkezett. A meghívottak között szerepel még Franciaország egyik legdinamikusabban fejlődő építészirodája, az Explorations Architecture, továbbá a Belgrád új jelképét, az Ada-hidat tervező szlovén Arhitektura és a Linz új Duna-hídját tervező mérnök-építész, Marc Mimram is.
via MTI