3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Szerdán több tízezer érdeklődő előtt átesett a tűzkeresztségen a világ legnagyobb utasszállító-repülőgépe. Bár a beszámolók szerint feltűnően halk A380 első kereskedelmi útjára még több mint egy évet várni kell, az utasok már most le kívánják foglalni helyüket az első járaton.

Az óriásgép 10 óra 29 perckor emelkedett a magasba a franciaországi Toulouse-ban 50 ezer érdeklődő jelenlétében, majd mintegy 4 órás repülés után kora délután problémamentesen ért földet. Az esemény körüli felhajtásról sokat elmond, hogy mintegy 500 újságíró személyesen élte át a történelminek kikiáltott pillanatot, a konszern német gyáraiban dolgozóknak pedig munkahelyi óriáskivetítőkön hozták közelebb az eseményt. Helyszíni beszámolók szerint a gép zajkibocsátása meglepően alacsony volt, adta hírül a Spiegel.

[ajanlo=101][igazitas=left/]Az élethűség kedvéért nehezékekkel megrakott, 421 tonnás monstrum két pilótával és négy mérnökkel a fedélzetén emelkedett a magasba. A próbarepülés során - a fedélzeti műszerek segítségével - összesen 600 különböző adatot értékeltek ki, többek között a futómű működésére és a gyorsulásra figyeltek. Az egy évig tartó tesztfázis során összesen öt gépet vetnek be. A légügyi hatóságok előírásai szerint 2300 sikeresen lerepült órára van szükség ahhoz, hogy az A380 megkapja a kereskedelmi célú üzemeltetéshez szükséges engedélyeket.

Mint arról a Menedzsment Fórum korábban beszámolt, a szupergépet először a Singapore Airlines helyezi majd üzembe. A Spiegel információi szerint az utasok már annak ellenére szeretnék lefoglalni helyüket az első járaton, hogy az út pontos időpontját még ki sem tűzték. Európában a Lufthansa 2007 őszén veti be először az A380-ast egy ázsiai vagy észak-amerikai szakaszon.

A közönségnek januárban bemutatott kétemeletes A380 kifejlesztése 10,7 milliárd euróba került, aminek egyharmadát - hitel formájában - Német-, Francia- és Spanyolország, valamint Nagy-Britannia előlegezte meg. A géphez listaáron - típustól függően - 263 és 286 millió dollár közötti összegért lehet hozzájutni. Az Airbushoz eddig összesen 154 megrendelés futott be, 15 cég pedig előzetes ígéretet tett az üzletre. A legnagyobb vevőnek 43 géppel az arab Emirates légitársaság számít, a Lufthansa a legújabb hírek szerint 15, az Air France 10 darabot rendelt a modellből.

Az európai repülőgépgyártó bízik az A380-as üzleti sikerében, s a gép legfontosabb piacának Kelet-Ázsiát jelölte meg. Előzetes számítások szerint az A380-as 2012-től termel majd profitot, élettartamát mintegy 50 évre tervezték. A 15 ezer kilométeres hatótávolságú modell egyszerre 555 utast lesz majd képes szállítani, sőt - az utasosztályok átcsoportosításával - ez a szám némileg növelhető.

Bár a 73 méter hosszú és 24,1 méter magas gép méretei grandiózusak, az Emirates vezére, Tim Clark legutóbbi nyilatkozatában kicsinyelte a modellt: ő ennél is nagyobb gépre tartana igényt, hogy a hosszú távú szakaszokon is "fapados árakon" szállíthassa az utasokat.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!