A közlekedési miniszterek luxemburgi találkozója alatt száz pilóta húsz európai országból demonstrált az épület előtt. Az egyik itt hangoztatott vélemény szerint ha felemelnék a légiközlekedésben dolgozók munkaidejének felső időhatárát, akkor például kénytelenek lennének úgy végigvezetni egy London-Sydney járatot, hogy közben Bangkokban vagy Szingapúrban mindössze öt órányi alvásra lenne idejük.
Az EU-tagállamok közlekedési miniszterei 12 óráról 14 órára szándékoztak növelni a pilótafülkében egyhuzamban letölthető munkaidőt, és lecsökkenteni a kötelező pihenési időt két repülőút között. Öt tagállam illetékes minisztere végül szembehelyezkedett a javaslattal, és megvétózta az elsősorban a brit szaktárca által képviselt munkaidő-maximalizálást.
A légitársaságok a pilóták munkaidejére vonatkozó módosítás mellett álltak, az érintettek viszont tiltakoztak. A brit szakmai szervezet, a Balpa ötvenöt, az USA-ban történt halálos balesetet elemezve kiemelte, hogy a kevesebb pihenés megnöveli a repülőgép-katasztrófák bekövetkeztének esélyét. Hatszor gyakrabban következnek be balesetek a levegőben történt 13. óra után, mint az előtt. Nem véletlen tehát, hogy a pilóták érdekképviselete egyáltalán nem támogatta a repülési idő 14 órára való növelését.
(Menedzsment Fórum)
Harcolnak az európai pilóták az alvásidejükért
A légiközlekedésben dolgozó pilóták úgy tűnik, eredményesen tiltakoztak a munkaidejük növelése ellen.