2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Hárman maradtak versenyben az Austrian Airlines osztrák légitársaság állami kézben lévő részvénycsomagjáért: a keddi sajtóban megjelent kiszivárogtatások szerint a német Lufthansa, a francia-holland Air France-KLM és az orosz S7 tehet részletes ajánlatot a mintegy 145 millió eurót érő állami tulajdonrészért.

Az osztrák kormány augusztusban határozta el az AUA privatizálását, azzal a feltétellel, hogy a blokkoló kisebbség, azaz 25 százalék plusz egy részvény osztrák kézben marad. A feltételek között szerepel az is, hogy a társaság székhelye Ausztriában kell legyen, és az AUA nevét is megtarthatja.

A szövetségi állam az ÖIAG vagyonkezelő révén birtokolja a légitársaság 42,75 százalékát. Osztrák bankok és biztosítók kezében mintegy hét százaléknyi AUA-rész van, a légitársaság maga három százaléknyi sajátrészvényt birtokol, a többit a tőzsdén jegyzik.

Keddi sajtóközlések szerint az ÖIAG privatizációs bizottsága zárt ajtók mögött - a Merrill Lynch befektetési bank tanácsadói közreműködésével - értékelte a beérkezett elképzeléseket, és három légitársaságot tartott érdemesnek arra, hogy betekintsen az AUA könyveibe, és megtegye a részletes, már vásárlási árat is rögzítő, kötelező érvényű ajánlatát.

A Lufthansa vagy az Air France lehet a befutó

Nagy meglepetésre a British Airways kihullott a rostán. Bár üzleti körökben fő esélyesnek továbbra is a Lufthansát tartják, állítólag az AUA-n belül jó néhányan a francia-holland párost favorizálják. Érvelésük szerint a Lufthansa beszállása esetén veszélybe kerülhetne a Bécs-Schwechat-i légikikötő kelet-nyugati csomópontként betöltött szerepe.

Ráadásul az Air France-KLM-választásnak meglenne az az előnye, hogy a két légitársaság repülési útvonalai - a Lufthansához viszonyítva - kevésbé fedik egymást. A nagyságra második orosz légitársaság, a szibériai S7 rendkívül erős lobbicsapatot bérelt fel üzleti érdekeinek képviseletére, kijárói között van a Raiffeisen Landesbank Oberösterreich is.

A végleges döntést október 28-áig hozzák meg. Tekintettel arra, hogy a jelentkezők között nincs tőkeerős osztrák társaság, lábra kaptak olyan találgatások, amely szerint valószínűleg maga az ÖIAG fogja megtartani a blokkoló kisebbséghez szükséges hányadot.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!