3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Pénzügyi szempontok alapján Ofer Hava üzletember, szakmai alapon viszont a magyar–orosz tulajdonban lévő AirBridge Magyarország Zrt. pályázata bizonyult a legjobbnak a Malév még futó privatizációs tenderén, de az a most kezdődő tárgyalások során alakul ki - írja a Napi Gazdaság. A dobogó harmadik fokán a litván LAL konzorciuma áll.

A Malév privatizációs pályázatának értékelő bizottsága azt javasolja az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Zrt. igazgatóságának, hogy az induló négy pályázó közül hárommal kezdjen tárgyalásokat - tudta meg a lap.

A Malév jelenleg futó pályázatára négy cég jelentkezetett: a magyar-orosz tulajdonban lévő AirBridge Magyarország Zrt., a kétszáz Malév-pilótát tömörítő Sky Alliance Zrt., a litván LAL konzorciuma, valamint Ofer Hava magánszemély - egyebek között az ingatlanfejlesztő Home-Center Zrt. tulajdonos-vezérigazgatója, akihez ír-magyar befektetők társulnak.

Úgy tudjuk, hogy a pilótákat tömörítő cég lecsúszott a dobogóról. Pénzügyi szempontokat figyelembe véve az első helyen Ofer Hava áll, őt követi az AirBridge, míg a szakmai szempontú listán megfordul a rangsor; a litvánok pedig mindkét esetben a dobogó harmadik fokán állnak. Az ÁPV igazgatósága állítólag csütörtökön dönt a privatizációs tárgyalás menetéről.

Az már biztosra vehető, hogy csak a jövő év első hónapjaiban fejeződhetnek be a tárgyalások, s várhatóan február környékén derülhet ki, hogy kinek a tulajdonába kerül a magyar légitársaság, ha egyáltalán lesz eredmény. Mivel a Budapest Airport Zrt. egy évvel korábbi privatizációjához hasonló helyzetre ezúttal nem lehet számítani, vagyis a büdzsé nem zsebelhet be nagy pénzeket az ügyletből, így aztán igazából semmi sem sürgeti a folyamat mielőbbi lezárását.

A nyilvános ajánlattételi felhívással induló tárgyalásos privatizációs eljárás keretében a Malév Zrt. állami tulajdonban lévő 99,95 százalékos részvénycsomagjára keres vevőt az ÁPV Zrt. A vagyonkezelő szerint a privatizáció legfőbb célja a társaság hosszabb távú működőképességének biztosítása az ehhez szükséges tőkeemelés révén, továbbá a vállalati szervezetrendszer megújulásának előmozdítása és a légitársaság biztonságos finanszírozásának megteremtése állami szerepvállalás nélkül. Az egyik ÁPV-s vezér szerint gyakorlatilag más lehetőség nincs is a Malév számára, mint hogy egy tőkeerős befektető - megszerezve a cég részvényeit - átvállalja a társaság hiteleit is, ugyanis az állam az uniós csatlakozástól kezdve már nem finanszírozhatja cégei hiányát - közölte a Napi Gazdaság.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!