A H&M bevétele csak 4 százalékkal növekedett novemberben, szemben a 2001-es 20 százalékos eősödéssel.
Különösen Svédországban és Németországban bizonyult rossznak a szezon. Lassú a növekedés Nagy-Britanniában is, a H&M harmadik legnagyobb piacán, ahol tavaly a 68 üzletben 360 millió font értékben vásároltak.
A szakértők szerint a kereslet megcsappant a magasabb árfekvésű cikkek iránt, és ez több ruházati cégnek a várakozásokhoz képest visszaesést eredményezett az elmúlt három hónapban. Az ünnepek után várhatóan komoly árengedményekkel igyekeznek majd visszacsalogatni a vevőket, hogy a karácsonyi időszakban el nem adott ruházati termékektől megszabaduljanak.
Hasonló csalódást okozott többek között a vezető brit John Lewisnek a szezon. A tavalyi 79,1 milliós forgalomhoz képest az idén 78,6 milliós bevétel jellemzi ugyanazt az időszakot.
Három éve a legrosszabb ünnepi szezon
Európa legnagyobb ruházati cégcsoportja az utóbbi évek leggyengébb karácsony előtti forgalmát regisztrálta.