Akik a legnagyobb álláskeresési oldalakon nem találják meg az ideális pozíciót, felerészben a kisebb internetes közvetítők portáljain próbálkoznak, derül ki a Wanted Technologies tanulmányából.
A kutatóintézet háromszáz online állásközvetítő oldalt vizsgált. A legnagyobb cégek a piacon a Monster, a CareerBuilder és a HotJobs, azonban az USA-n belül a piaci részesedésük a vezető site-oknak területileg változik: a new york-i álláskeresők mindhárom oldalat látogatják, a Monster azonban Los Angelesben, a CareerBuilder Philadelphiában, a HotJobs pedig San Franciscóban piacvezető.
A összes amerikai álláskereső 40-45 százaléka keresi fel a legnagyobb internetes állásoldalakat, a fennmaradó 55-60 százalékuk a többszáz kisebb online közvetítő ajánlatait nézi át. A nem piacvezető állásportálok általában szakmailag specializálódnak, ilyen például a BioView, mely a biotechnológiai pozíciókat kínál. A helyi álláspiacból jelentős részt hasítanak ki a nyomtatott sajtótermékek online állásrovatai. Egyre inkább az internetre kerül át a munkaközvetítői és fejvadász piac, így az újságok is megjelennek az interneten.
A három legnagyobb állásportál, a Monster, a CareerBuilder és a HotJobs előnye, hogy a lehető legkisebb időráfordítással tudnak akár nagyszámú hirdetésre is jelentkezni, míg sokkal több időt vesz igénybe utánajárni egy offline médiában megjelenő ajánlatnak. A nagy online portálok ideális kialakításuknak köszönhetően akár kétszer annyi hirdetésre való jelentkezést is lehetővé tesznek ugyannyi idő alatt, mint az amerikai piac mintegy feléből részesedő többi online közvetítő.
(Menedzsment Fórum)
Három óriáscég uralja az amerikai online álláspiacot
Akik a legnagyobb álláskeresési oldalakon nem találják meg az ideális pozíciót, felerészben a kisebb internetes közvetítők portáljain próbálkoznak, derül ki a Wanted Technologies tanulmányából.