Heteken belül elindítja a MÁV az osztrák államvasutakkal (ÖBB) közös együttműködésben ro-la szerelvényeit a ZáhonyHegyeshalom szakaszon, értesült a Világgazdaság.
Az együttműködés keretében Záhony és Hegyeshalom közt saját tulajdonú eszközpark hiányában bérelt kocsikkal mennének a kamionokat szállító vonatok, és a MÁV mozdonyait csak a hegyeshalmi uniós belső határon cserélnék ÖBB-vontatókra. Innen a Magyarországon összeállított ro-la szerelvények az osztrák-olasz határ, Villach felé indulnak. Az osztrák és a magyar államvasutak közötti mostani együttműködést közvetve hazánk uniós csatlakozása tette lehetővé, a technikai feltételek ugyanis már korábban is adottak voltak.
Heteken belül a MÁV az ukrán vasutakkal hasonló együttműködést valósít meg a Kijev-Záhony-Budapest vonalon: a cél ezen a pályaszakaszon is a heti egy-három ro-la szerelvény járatása lenne, amitől a MÁV évi 150 millió forintos bevételnövekedést remél. Előzőleg azonban az ukrán államvasutaknak a jelenleginél több szerelvényeit is alkalmassá kellene tenni a kamionok fogadására, írja a Világgazdaság.
Háromszázmillió forintos pluszbevételt vár a MÁV
Heteken belül elindítja a MÁV az osztrák államvasutakkal (ÖBB) közös együttműködésben ro-la szerelvényeit a Záhony–Hegyeshalom szakaszon, értesült a Világgazdaság.