Hat éven belül már nem a beszédhívások után kiszámlázott összegek hizlalják majd a távközlési cégeket - derül ki egy nemrég publikált kutatásból. A világ távközlési vezetőinek jövőképét szondázó felmérésből kiderül: a megkérdezett 115 vállalatirányító 68 százaléka vélte úgy, hogy a bevételkiesést elsődlegesen a VoIP-szolgáltatók okozzák. 72 százalékuk szerint a beszédhívások terén tapasztalt bevételkiesések ellen az árképzési struktúra megváltoztatása vagy a marketingkezdeményezések helyett a leghatékonyabb stratégia új szolgáltatások bevezetése lenne.
A válaszadók 65 százaléka szerint a bukást kombinált, multimédiás eszközöket is kínáló szolgáltatáscsomagok kialakításával lehet elkerülni. A megkérdezett vállalatvezetők 51 százaléka válaszolta azt, hogy az elkövetkező két évben a mobilszolgáltatók felvásárlása vagy a velük történő összeolvadás lesz a hagyományos távközlési cégek fő stratégiája.
A cégvezetők egyetértettek abban, hogy a szolgáltatóknak azonnal hozzá kell látniuk alaphálózataik fejlesztéséhez, szervezeti felépítésük és üzleti folyamataik korszerűsítéséhez, és sokoldalúbb funkciókat, valamint jóval vonzóbb felhasználói élményt kell kínálniuk ügyfelek számára. Ilyenek lehetnek például a konvergens szolgáltatások, mint az azonnali üzenetküldés, a hívás alatti tartalommegosztás, valamint a mobil hálózaton megvalósított adóvevő szolgáltatás. Mindez létfontosságú, ha ténylegesen versenyre kívánnak kelni a kisebb, jóval fürgébb induló vállalkozásokkal, amelyek az IP-alapú technológiákat és platformokat alkalmazzák - fogalmaztak a felmérésben részt vevők
Az Economist Intelligence Unit nemzetközi szinten 115 távközlési vállalatvezetőt kérdezett meg. A tanulmány három régió 36 országára terjedt ki. A válaszadók 38 százalék európai, 28 százaléka észak-amerikai és további 28 százalék az ázsiai és csendes-óceáni térségben vezet távközlési céget.
A felmérésben szereplő cégek közel egyharmadát (32 százalék) vezetékes, illetve vezetékes és mobil szolgáltatásokat is nyújtó szolgáltatók, a fennmaradó részt pedig mobilszolgáltatók, készülékgyártók, szoftvercégek, illetve kábelszolgáltatók tették ki. A felmérés a felsővezetőket célozta meg: a válaszadók 45 százaléka az első vonalba tartozó felsővezetők (pl. vezérigazgatók, pénzügyi igazgatók, illetve informatikai igazgatók) köréből került ki, a többiek üzletágvezetők és egyéb felsővezetők voltak.