3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A távközlési felsővezetők mintegy 80 százaléka úgy gondolja, hogy hat éven belül már nem a beszédhívások számítanak majd a távközlési szolgáltatók fő bevételi forrásának – derül ki egy felmérésből. A megkérdezett vállalatvezetők több mint fele abban is egyetértett, hogy ez a változás akár négy éven belül bekövetkezhet, ezért a szolgáltatóknak haladéktalanul újabb bevételi források után kell nézniük. A cégvezetők szerint a Skype-hoz hasonló internetes telefonszolgáltatások (VoIP) miatt vannak veszélyben a hagyományos vállalatok.

Csomagolhatnak

Hat éven belül már nem a beszédhívások után kiszámlázott összegek hizlalják majd a távközlési cégeket - derül ki egy nemrég publikált kutatásból. A világ távközlési vezetőinek jövőképét szondázó felmérésből kiderül: a megkérdezett 115 vállalatirányító 68 százaléka vélte úgy, hogy a bevételkiesést elsődlegesen a VoIP-szolgáltatók okozzák. 72 százalékuk szerint a beszédhívások terén tapasztalt bevételkiesések ellen az árképzési struktúra megváltoztatása vagy a marketingkezdeményezések helyett a leghatékonyabb stratégia új szolgáltatások bevezetése lenne.

A válaszadók 65 százaléka szerint a bukást kombinált, multimédiás eszközöket is kínáló szolgáltatáscsomagok kialakításával lehet elkerülni. A megkérdezett vállalatvezetők 51 százaléka válaszolta azt, hogy az elkövetkező két évben a mobilszolgáltatók felvásárlása vagy a velük történő összeolvadás lesz a hagyományos távközlési cégek fő stratégiája.

A cégvezetők egyetértettek abban, hogy a szolgáltatóknak azonnal hozzá kell látniuk alaphálózataik fejlesztéséhez, szervezeti felépítésük és üzleti folyamataik korszerűsítéséhez, és sokoldalúbb funkciókat, valamint jóval vonzóbb felhasználói élményt kell kínálniuk ügyfelek számára. Ilyenek lehetnek például a konvergens szolgáltatások, mint az azonnali üzenetküldés, a hívás alatti tartalommegosztás, valamint a mobil hálózaton megvalósított adóvevő szolgáltatás. Mindez létfontosságú, ha ténylegesen versenyre kívánnak kelni a kisebb, jóval fürgébb induló vállalkozásokkal, amelyek az IP-alapú technológiákat és platformokat alkalmazzák - fogalmaztak a felmérésben részt vevők

Az Economist Intelligence Unit nemzetközi szinten 115 távközlési vállalatvezetőt kérdezett meg. A tanulmány három régió 36 országára terjedt ki. A válaszadók 38 százalék európai, 28 százaléka észak-amerikai és további 28 százalék az ázsiai és csendes-óceáni térségben vezet távközlési céget.

A felmérésben szereplő cégek közel egyharmadát (32 százalék) vezetékes, illetve vezetékes és mobil szolgáltatásokat is nyújtó szolgáltatók, a fennmaradó részt pedig mobilszolgáltatók, készülékgyártók, szoftvercégek, illetve kábelszolgáltatók tették ki. A felmérés a felsővezetőket célozta meg: a válaszadók 45 százaléka az első vonalba tartozó felsővezetők (pl. vezérigazgatók, pénzügyi igazgatók, illetve informatikai igazgatók) köréből került ki, a többiek üzletágvezetők és egyéb felsővezetők voltak.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!