A Stepstone ASA felmérését a CV-Online Magyarország Kft tette közzé. A felmérésben az online toborzási lehetőségek használatának motivációjáról nyilatkozók leggyakoribb válasza az volt, hogy az online toborzás olcsóbb a hagyományosnál. A második leggyakrabban említett érv az internetes megoldás gyorsasága, továbbá az egyszerű használat, illetve az, hogy az online toborzás nagyszerű kiegészítője az egyéb módszereknek.
Összehasonlítva az online és hagyományos módszereket, a válaszadók 66 százaléka volt elégedettebb, vagy sokkal elégedettebbek az online megoldással, 22 százalék válaszolta azt, hogy egyenlő mértékben elégedett, és mindössze a válaszadók 12 százaléka preferálta a hagyományos toborzási módszereket.
A megkérdezettek 35 százalék a válaszolta azt, hogy az online toborzás hatékonyabb a hagyományos módszereknél. További 43 százalék vélekedik úgy, hogy a két lehetőség egyformán hatékony. Minden országban, amelyre a felmérés kiterjedt, megközelítőleg azonosan értékelték az online toborzás jelentőségét.
Németországban illetve Dániában a megkérdezettek 50, illetve 40 százaléka válaszolt úgy, hogy az online toborzás a "jövő útja", bár ezt a választ lényegesen kevesebben adták meg például Olaszországban, vagy Svédországban.
A kutatást a Steptsone ASA megbízásából a nemzetközileg elismert piackutató, a Gallup Intézet végezte 2002. novemberében, a Stepstone mintegy 800, a legkülönbözőbb szektorokban működő ügyfelének körében. A felmérés kiterjedt Dániára, Svédországra, Norvégiára, Olaszországra, Belgiumra és Hollandiára, és felölelte a lehető legtöbb szakterületet illetve a legkülönbözőbb méretű cégeket.
Hatékony az e-recruitment
Az Európában működő vállalatok vezetői egyetértenek abban, hogy az internet vált napjaink leghatékonyabb eszközévé toborzással kapcsolatos ügyekben.