A céges kutatatás eredményei
A gyógyszerpiaci szereplők és attól független gyártók, forgalmazók és szolgáltatók, illetve a médiaügynökségek körében végzett kutatás alapján elmondható, hogy a nagyvállalatok többsége (63%) az utóbbi időszakban használt indoor felületeket reklámtevékenysége során - döntő többségük (84%) több alkalommal, egyharmaduk (31%) pedig 10-nél is többször -, és háromnegyedüknek az elkövetkező egy év során is szándékában áll alkalmazni ezt az eszközt. 73 százalékuk pedig azt is el tudja képzelni, hogy az egészségügyi intézményekben lévő indoor médiafelületeket más jellegű termékek/szolgáltatások kommunikációjában is alkalmazza. Hasonló arányban (68%) a válaszadó médiatervezők is hirdetnének az egészségügyi indoor felületeken más jellegű termékeket/szolgáltatásokat.
A hirdető cégek körében a legnépszerűbbnek az egészségügyi intézményekben, a fittness termekben és a vendéglátóhelyeken lévő felületek bizonyultak. A médiaügynökségek gyakorlatában a vendéglátóhelyeken lévő eszközök állnak az első helyen.
Az indoor felületeket a kommunikáció során, a nagyvállalatok és a médiaügynökségek egyaránt, elsősorban kiegészítő médiumként használják, ezen belül is leginkább branding kampányok erősítésére (cégek: 66%, ügynökségek: 68%). Érdemes azonban megjegyezni, hogy önálló médiumként - a hirdető cégekkel ellentétben - a médiatervezők egyáltalán nem alkalmazzák az indoor eszközöket.
A nagyvállalati válaszadók közel fele (45%) kiválóan, illetve jól elérte kommunikációs céljait az indoor felületek segítségével. A médiaügynökségek körében pedig rendkívül jó (4,7-es átlag az 5-ös skálán) osztályzatot ért el az indoor felületek minősége.
Hatékonynak bizonyultak az indoor reklámeszközök
A Harmeron Hungary megbízásából a TNS és a Próbakő Kommunikáció lakossági, illetve céges kutatásának eredményei alapján elmondható, hogy a nagyvállalatok többsége az utóbbi időszakban használt indoor felületeket reklámtevékenysége során, és háromnegyedük az elkövetkező egy év során is alkalmazni kívánja ezt az eszközt.