Az új szemlélet szerint gyakran előbbre való az élményszerzés, mint a szervezetfejlesztés és a szervezetformálás szakmaibb szempontjai. A teljes hazai vállalati tréning- és képzési piac éves szinten négy és hat milliárd forint közötti forgalmat generál, ebből a szórakoztató, rekreációs funkciót is betöltő csapatépítő tréningek szervezése hozzávetőlegesen 15-20 százalékkal részesednek. Egy-egy csapatépítő tréning költsége egy- és tízmillió forint között szóródik, a cégek többsége átlagban két- és hárommillió forintot fordít erre a célra.
A megrendelők 50 százalékát a multinacionális cégek teszik ki, a 200 legnagyobb magyarországi társaság negyven százalékkal részesedik a piacból. A nagyobb magyar cégek 10 százalékot mondhatnak magukénak, derül ki a Világgazdaság cikkéből.
Hatmilliárdos a csapatépítő tréningek piaca
Az utóbbi néhány évben finom elmozdulás tapasztalható a vállalati csapatépítő tréningek szervezésének piacán: egyre komolyabb szerepet játszanak a szakmán kívülről érkező rendezvényszervező vállalkozások, írja a Világgazdaság.