2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Amennyiben nem kapnak 24,3 százalékos fizetésemelést a magyar nemzeti légitársaság pilótái, munkabeszüntetésbe kezdenek karácsonykor.

A határozatlan idejű sztrájkot december 24-én reggelre hirdette meg a pilóták érdekvédelmi szervezete, a Hunalpa, adta hírül szerda késő délután a Malév.

A légitársaság közlése szerint pilótáinak átlagos havi bruttó bére jelenleg 2,2 millió forint, és nem ritka a hárommilliós havi jövedelem sem. A szakszervezet 24,3 százalékos béremelésének teljesítése azt jelentené, hogy egy átlagos pilóta bruttó fizetése havonta 550 ezer forinttal emelkedne. A cég legutóbb 2007-ben emelte a pilóták bérét, akkor tíz százalékkal azáltal, hogy 20 százalékról 30-ra növelte a repülési átalányukat.

"Rendkívül felelőtlennek tartom a pilóták sztrájk-bejelentését és irreális követeléseit, amikor a magyar nemzeti légitársaság és az egész magyar gazdaság kritikus időszakot él át, és nagyon komoly nehézségekkel küszködik. Mindeközben a tulajdonosok, a magyar és az orosz kormány keményen dolgoznak a Malév tőkehelyzetének rendezésén, a munkahelyek megtartása érdekében. A sztrájkfenyegetés és a sztrájk viszont a légitársaság pénzügyi helyzetének sikeres rendezését áshatja alá" – kommentálta a Hunalpa lépését Martin Gauss vezérigazgató.

A Malév szerint a követelések azért is érthetetlenek, mert a légitársaság jelenleg 20 pilótával foglalkoztat többet a szükségesnél csak azért, hogy munkahelyeket védjen meg. Hegedűs Ádám, a cég kommunikációs vezetőjének tájékoztatása szerint a légitársaság jelenleg 220 pilótával dolgozik.   

A vállalat szerint a pilóták repülési időteljesítménye ebben az esztendőben a tavalyi szinten maradt, ami 720 repült órát jelent éves szinten. A Kollektív Szerződés 850 órát enged meg egy évben, míg a nemzetközi szabályozás 900 órát.

"Idén és jövőre is maximum 850 repült órát kell teljesíteniük a pilótáknak" – mondta el az mfor.hu kérdésére Hegedűs Ádám, aki szerint tehát terhelésük jövőre nem nő idénhez képest. Közlése alapján a pilóták havi munkaidő-kerete a 120 órát sem éri el, míg egy átlagos maléves munkavállaló munkaidő kerete 172 óra.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!