A társaságok képviselői között többé-kevésbé egyetértés volt abban is, hogy a közvetett, tehát az internet és telefon által kezdeményezett szerződéskötések aránya 2007-ig a teljes új szerződésállományon belül a 80 százalékot is kiteheti. A legpesszimistább előrejelzés az elektronikus úton megkötött üzletek kapcsán az OTP Garancia Biztosító Rt.-é, a világhálótól a legtöbbet pedig a QBE Atlasz Biztosító Rt. várja.
Kuti András, az előbbi vállalat főmunkatársa öt év múlva mindössze 3 százalékos, Német Attila, az utóbbi cég értékesítési és marketing igazgatója pedig 25 százalékos arányt jósol az interneten és a telefonon bonyolított szerződéseket tekintve. A szakemberek szerint ezeknek az üzleteknek a többsége a lakás- és a kötelező biztosítások közül kerül majd ki.
Sipos József kifejtette: az internet az ügyfelek szempontjából azért is fontos, mert a regisztrált partnerek számítógépjük révén a korábbihoz képest jobban nyomon követhetik a biztosítón belüli ügyeiket, befektetéseiket vagy a kárrendezés folyamatát.
Hazai biztosítók a világhálón
A magyarországi biztosító cégeknél az on-line szolgáltatások ugyan egyre nagyobb szerepet kapnak, ám a piacot a jövőben is a személyes ügyfélkapcsolatok határozzák meg – adtak hangot véleményüknek a Magyar Biztosítók Szövetségének (Mabisz)tagjai.