[ajanlo=286][igazitas=left/]A Magyarországon 1988 óta jelen lévő gyorsétteremlánc a kiegyensúlyozott táplálkozás és az aktív életmód támogatása érdekében indította el programsorozatát, amellyel a mozgás fontosságára szeretné felhívni a figyelmet.
A program keretein belül a magyar közélet ismert szereplői fitnesz-állapotfelmérésen vesznek részt, melynek során Szentgyörgyi Rómeó sport-aerobic világbajnok kardio-fitnesz gépek segítségével végez rajtuk méréseket. Ezután mindenki személyre szabott értékelést, valamint táplálkozásra, mozgásra vonatkozó javaslatokat kap. Később a résztvevők állapotát újra felmérik, rangsorolják, az első helyezetteket pedig díjazzák.
Az akcióban - amely egyúttal mind a cégnek, mind a résztvevőknek ingyenreklám - olyan közéleti és médiaszereplők vesznek részt, mint Csonka András színész, Geszler Dorottya ex-szépségkirálynő, David Merlini szabaduló-művész, a Megasztárból ismert Torres Dani, Ördög Nóra, Tornóczky Anita, Gajdos Tamás, Klauszman Viktor és Szőke Viktória.
A politikusok közül eddig Kupper András (Fidesz) és Almássy Kornél (MDF) csatlakozott a felméréshez. Emellett Dr. Kökény Mihály népegészségügyi kormánymegbízott, a McDonald's-tól pedig Radek Janalik ügyvezető igazgató, valamint James Woodbridge marketing és kommunikációs igazgató aktív részese a programnak.
A McDonald's és az Egészségügyi Minisztérium kooperációjában ez már a második közös rendezvény a június 12-i budapesti Séta Napot követően, adja hírül az MTI.
Mint ismert, az amerikai gyorsétteremláncot az utóbbi időben egyre több támadás érte egészségtelen ételei, valamint a népesség, s elsősorban a fiatalok elhízásában játszott szerepe miatt.
A vádakkal kapcsolatban Jim Skinner, a társaság vezérigazgatója korábban elmondta: "A McDonald's az étkezésnek csupán egyik lehetőségét kínálja, amúgy meg mindenki maga felel azért, hogy mit eszik. Az átlagos ügyfelünk havonta csupán háromszor látogat el hozzánk, tehát 88 alkalommal máshol étkezik. A túlsúlyosság problémáját nem mi okoztuk, ennek ellenére részt kívánunk venni a megoldásában".
A vállalat emiatt az utóbbi időben salátaválasztékának növelésével és a sportos életmód melletti kampánnyal próbál változtatni az állapotokon, illetve imázsán.
Mindenesetre nem túl bíztató, hogy a menük egészségesebbé tételére irányuló kísérletek az elmúlt húsz évben rendre elbuktak: "Nem tudunk mit tenni, ha a fogyasztó nem vevő ezekre, hiszen mégiscsak egy nyereségorientált társaság vagyunk" - kommentálta az elszomorító tényt korábban Skinner.
Menedzsment Fórum
Hazai politikusokkal kampányol a McDonalds
Médiaszemélyiségek és politikusok részvételével új programsorozatot indít el hazánkban a McDonalds. Az "Elég fitt Ön?" nevet viselő akciót az Egészségügyi Minisztérium Népegészségügyi Programja is támogatja.