3p

Más globális óriásokkal ellentétben az Ikea reklámkampányait elsősorban a helyi kreatív szakemberek készítik, így sokkal jobban alkalmazkodnak az egyes országok ízlésvilágához, írja az Advetising Age.

A Pekingben most nyílt, első kínai Ikea áruház reklámozására húsz apartmanház liftjébe helyeztek el óriásposztereket, melyek a svéd lakberendezési cég cikkeivel berendezett belső teret mutatnak megtévesztő élethűséggel. A cél az volt, hogy bemutassák, a kis helységeket is milyen esztétikusan be lehet rendezni, egy kis kreativitással. A liftekben a padlótól a plafonig érő poszterek előtti kis térben katalógusokat, illetve teás- és kávéskészleteket helyeztek el, melyekből mindenki kiszolgálhatja magát.

A szokatlan kampány a WPP Grouphoz tartozó Mediaedge:cia pekingi irodájának és a Saatchi & Saatchi együttműködéséből született.
Az Ikea marketing-kommunikációs vezetője, Bill Agee szerint a reklámozásnál elsősorban a nem hagyományos csatornákra koncentrálnak. A cég számára ez stratégiai célkitűzés, minden országban ezeket az utakat keresik kampányaik során. Fontosnak tartják még a helyi fogyasztók gondolkodását, humorát megismerni, hogy ennek alapján dolgozzák ki az egyes régiókban a kampányokat.

Szingapúrban a Nickelodeon televíziós csatornán a 'Nick Takes Over Your Room' kampányt hirdették meg. A jelentkező gyerekeknek az Ikea televíziós stúdióvá alakította át a szobáját. A gyerekcsatornán aztán bejelentkezhettek a kis nyertesek saját stúdiójukból.

Az Ikea marketing-szakembereinek munkáját a nemzetközi szakma is elismeri. Ezt mutatja az is, hogy a tavaly júniusban rendezett Cannes Lions International Advertising Festival marketing szekciójának zsűrijében Nils Larsson, a lakberendezési cég svédországi marketing-kommunikációs menedzsere is helyet kapott.

Európában minden országban eltérő reklámozási módszert alkalmazott az Ikea. Németországban igencsak meghökkentő kampányt indítottak: a berlini pályaudvart rendezték be, hogy bemutassák a szezon új színeit és lámpáit. Svédországban a cég arca egy tizenegy éves iráni kisfiú, Nick: ő képviseli a sajtóreklámokban és televíziós szpotokban az Ikeát. Nick olyannyira népszerű lett a skandináv országban, hogy már saját televíziós műsora is van, és kiadott egy CD-t, a lakberendezési cikkek eladásai pedig a magasba szöktek.

Spanyolországban az Ikea pár évvel ezelőtti szlogenje, a 'Redecorate your life' ("Változtasd át az életed") rendkívül népszerű lett, elsősorban azt jelképezve, hogy a cég termékei segítségével bárki megújíthatja az életterét, de akár egész életvitelét is. A kampányban hétköznapi embereket használtak fel, akik megváltoztattak valamit az életükben. Egy titkárnő az Ikea kampány során mondott fel főnökének, egy férfi pedig közölte a szüleivel, hogy homoszexuális, derül ki az AdAge cikkéből.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!