A Pekingben most nyílt, első kínai Ikea áruház reklámozására húsz apartmanház liftjébe helyeztek el óriásposztereket, melyek a svéd lakberendezési cég cikkeivel berendezett belső teret mutatnak megtévesztő élethűséggel. A cél az volt, hogy bemutassák, a kis helységeket is milyen esztétikusan be lehet rendezni, egy kis kreativitással. A liftekben a padlótól a plafonig érő poszterek előtti kis térben katalógusokat, illetve teás- és kávéskészleteket helyeztek el, melyekből mindenki kiszolgálhatja magát.
A szokatlan kampány a WPP Grouphoz tartozó Mediaedge:cia pekingi irodájának és a Saatchi & Saatchi együttműködéséből született.
Az Ikea marketing-kommunikációs vezetője, Bill Agee szerint a reklámozásnál elsősorban a nem hagyományos csatornákra koncentrálnak. A cég számára ez stratégiai célkitűzés, minden országban ezeket az utakat keresik kampányaik során. Fontosnak tartják még a helyi fogyasztók gondolkodását, humorát megismerni, hogy ennek alapján dolgozzák ki az egyes régiókban a kampányokat.
Szingapúrban a Nickelodeon televíziós csatornán a 'Nick Takes Over Your Room' kampányt hirdették meg. A jelentkező gyerekeknek az Ikea televíziós stúdióvá alakította át a szobáját. A gyerekcsatornán aztán bejelentkezhettek a kis nyertesek saját stúdiójukból.
Az Ikea marketing-szakembereinek munkáját a nemzetközi szakma is elismeri. Ezt mutatja az is, hogy a tavaly júniusban rendezett Cannes Lions International Advertising Festival marketing szekciójának zsűrijében Nils Larsson, a lakberendezési cég svédországi marketing-kommunikációs menedzsere is helyet kapott.
Európában minden országban eltérő reklámozási módszert alkalmazott az Ikea. Németországban igencsak meghökkentő kampányt indítottak: a berlini pályaudvart rendezték be, hogy bemutassák a szezon új színeit és lámpáit. Svédországban a cég arca egy tizenegy éves iráni kisfiú, Nick: ő képviseli a sajtóreklámokban és televíziós szpotokban az Ikeát. Nick olyannyira népszerű lett a skandináv országban, hogy már saját televíziós műsora is van, és kiadott egy CD-t, a lakberendezési cikkek eladásai pedig a magasba szöktek.
Spanyolországban az Ikea pár évvel ezelőtti szlogenje, a 'Redecorate your life' ("Változtasd át az életed") rendkívül népszerű lett, elsősorban azt jelképezve, hogy a cég termékei segítségével bárki megújíthatja az életterét, de akár egész életvitelét is. A kampányban hétköznapi embereket használtak fel, akik megváltoztattak valamit az életükben. Egy titkárnő az Ikea kampány során mondott fel főnökének, egy férfi pedig közölte a szüleivel, hogy homoszexuális, derül ki az AdAge cikkéből.
(Menedzsment Fórum)
Helyi reklámötletek az IKEA sikere mögött
Más globális óriásokkal ellentétben az Ikea reklámkampányait elsősorban a helyi kreatív szakemberek készítik, így sokkal jobban alkalmazkodnak az egyes országok ízlésvilágához, írja az Advetising Age.