A társaság összes árbevétele 11 százalékot növekedett az 1-7. hónapban az előző év azonos időszakához képest és 2,5 milliárd forintot tett ki – mondta a vezérigazgató. Hozzátette: az export értékesítési volumene 6 százalékos növekedést mutatott az egy évvel korábbi időarányos értékesítési adatokhoz képest, amikor az iparágban piaci zsugorodás tapasztalható és nagy múltú hazai és európai gyárak tűnnek el.
A cég árbevételének 75 százalékát a közvetlen export értékesítés adja, a fennmaradó 25 százalék pedig a vállalat magyarországi saját üzemeltetésű bolthálózati értékesítéséből realizálódik. A vezérigazgató elmondta, hogy a társaság export kitettsége közel 90 százalékos, legjelentősebb export piacai az USA, Japán, Olaszország, Anglia és az arab térség.
Simon Attila kiemelte, hogy a válság pozitívan hatott a cégre, mert számos kieső versenytárs piaci szegmensét sikerült megszerezniük. Hozzátette: sikerült a költségeket is csökkenteni de a termékfejlesztést folyamatosan előtérbe helyezték.
"Termékfejlesztésre évi közel 100 millió forintot tudunk költeni, ezért 200-300 új herendi termékkel bővül a 16 ezer formából és mintegy 4 ezer mintából álló herendi termékkör” – mondta Simon Attila.
A jövő évi terveikről az igazgató elmondta: cél, hogy a Herendi Porcelánmanufaktúra 2011-ben is megőrizze piacvezető szerepét, a stabil pénzügyi működés mellett. Kiemelte, hogy a társaságnak idén sem volt külső finanszírozási igénye.
A termékfejlesztés két irányban halad, az egyik vonalon a kereskedelmi partneri igények kielégítése folyik, ebben két legnagyobb fejlesztő piacuk Japán és az USA. A másik vonal a stílus teremtési igényű fejlesztési projektek elindítása, amelynek központi eleme a 2011. évi Frankfurti Vásárra való felkészülés.
Az idei évben a cég herendi Rotschild minta 150. éves évfordulóját ünnepeli, a termékfejlesztési témák ebben az évben erre koncentrálódtak. Idei újítás a Herendi Ékszer termékcsalád bevezetése, amely a Kaintz Regina ötvösművész által kifejlesztett, a Herendi Porcelán jegyeket is magán viselő ékszerkollekciót foglalja magában.
A cég nagy hangsúlyt fektet a társadalmi szerepvállalásra is: saját szakiskolát tart fenn, amellyel biztosítja a szakmai utánpótlást, és finanszírozza a Herendi Porcelánmúzeumot és Porcelániumot, amelyek évente közel 70 ezer látogatót fogadnak - mondta Simon Attila.
MTI