2p

A ruházati cikkek forgalma 2003-ban, az előzetes adatok szerint elérte a 339 milliárd forintot, hét százalékkal bővülve az előző évi 317 milliárd forinthoz képest.

A piac az első félévben stagnált, a növekedés a felsőruházat második félévben megugrott vásárlásainak köszönhető, állapítja meg a GfK Piackutató Intézet FashionScope elnevezésű kutatása.

A legutóbbi években a ruházati kiskereskedelem kétszámjegyű növekedést produkált. A piac bővülésének üteme a jelek szerint lassul: a pozitív tendencia valószínűleg folytatódik, de visszafogottabban. A felsőruházat értékben 5, az alsóruházat 9, míg a cipő kiskereskedelmi értékesítése 8 százalékkal nőtt 2003-ban az előző évhez képest. A cipő-piac évek óta együtt halad a teljes ruházati piac átlagával.

Mennyiségben a teljes ruházati piac forgalma 5 százalékos pluszt mutat egyik évről a másikra. Ebből a szempontból az átlag körül alakult mind a felső-, mind az alsóruházat, míg a cipő mennyiségi eladásai stagnáltak a múlt évben. A különböző termékcsoportok értékbeli megoszlása a ruházati piacon belül változatlan. A teljes kiskereskedelmi forgalomból felsőruházatra 55 százalék jut, alsóruházatra 13, cipőre 24, gyerekruhára 2, sportruházatra 3, kiegészítőkre szintén 3 százalék.

A jelek szerint konszolidálódik a ruházati piac. Az EU-ba való belépésünk megkönnyíti az importtal foglalkozó vállalkozások helyzetét. A bővülő kínálat várhatóan ösztönző hatással lesz a fogyasztásra. Hosszú távon valószínűsíthető, hogy a vásárlóerő emelkedése következtében a magyarországi ruházati piac a jelenleginél sokkal nagyobb lesz.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!