A piac az első félévben stagnált, a növekedés a felsőruházat második félévben megugrott vásárlásainak köszönhető, állapítja meg a GfK Piackutató Intézet FashionScope elnevezésű kutatása.
A legutóbbi években a ruházati kiskereskedelem kétszámjegyű növekedést produkált. A piac bővülésének üteme a jelek szerint lassul: a pozitív tendencia valószínűleg folytatódik, de visszafogottabban. A felsőruházat értékben 5, az alsóruházat 9, míg a cipő kiskereskedelmi értékesítése 8 százalékkal nőtt 2003-ban az előző évhez képest. A cipő-piac évek óta együtt halad a teljes ruházati piac átlagával.
Mennyiségben a teljes ruházati piac forgalma 5 százalékos pluszt mutat egyik évről a másikra. Ebből a szempontból az átlag körül alakult mind a felső-, mind az alsóruházat, míg a cipő mennyiségi eladásai stagnáltak a múlt évben. A különböző termékcsoportok értékbeli megoszlása a ruházati piacon belül változatlan. A teljes kiskereskedelmi forgalomból felsőruházatra 55 százalék jut, alsóruházatra 13, cipőre 24, gyerekruhára 2, sportruházatra 3, kiegészítőkre szintén 3 százalék.
A jelek szerint konszolidálódik a ruházati piac. Az EU-ba való belépésünk megkönnyíti az importtal foglalkozó vállalkozások helyzetét. A bővülő kínálat várhatóan ösztönző hatással lesz a fogyasztásra. Hosszú távon valószínűsíthető, hogy a vásárlóerő emelkedése következtében a magyarországi ruházati piac a jelenleginél sokkal nagyobb lesz.
Hét százalékkal nött a ruházati piac forgalma
A ruházati cikkek forgalma 2003-ban, az előzetes adatok szerint elérte a 339 milliárd forintot, hét százalékkal bővülve az előző évi 317 milliárd forinthoz képest.