A Budapesti Elektromos Művek (Elmű) Nyrt. igazgatósága összesen 16 milliárd 97 millió forint osztalék kifizetésére tett javaslatot, amit a társaság közgyűlése március 21-i ülésén el is fogadott. Az eredménykimutatás alapján az adózás utáni vesztesége a társaságnak 29 milliárd 880 millió forint, ami az eredménytartalékot csökkenti.
Az Észak-magyarországi Áramszolgáltató (Émász) Nyrt. igazgatóságának javaslata összesen 9 milliárd forint osztalék kifizetése volt, ezt szintén elfogadta a társaság március 21-i közgyűlése. Az Émász adózott eredménye 3 milliárd 917 millió forint lett, az osztalék kifizetéséhez az adózás utáni eredményt kiegészítik az eredménytartalékból 5 milliárd 82 millió forinttal.
Az Elmű és az Émász állami tulajdonú részvényese, az MVM Magyar Villamos Művek Zrt. mindkét esetben azt javasolta, hogy ne fizessenek osztalékot, de a részvényesek többsége ezt nem támogatta, a két társaság igazgatóságának eredeti javaslatát szavazták meg.
A társaságok a szokásosnál két héttel korábban tartották közgyűléseiket, amiről Boross Norbert szóvivő az MTI-nek azt mondta: azért tartják korábban a közgyűlést, hogy a részvényesek eleget tudjanak tenni állampolgári kötelezettségeiknek, és április hatodikán szavazni menjenek, ne közgyűlésen kelljen megjelenniük.
Giró-Szász András kormányszóvivő korábban megdöbbentőnek nevezte, hogy egyes közműszolgáltatóknál a vagyonfelértékeléssel, valamint az osztalékkifizetés időpontjának előrehozásával pénzkimentési akció zajlik. Egyben bejelentette, hogy a kormány szigorú és teljes kivizsgálást rendelt el a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatalnál (MEKH) az Elmű-Émász előrehozott éves közgyűlésével kapcsolatban.
Az MEKH ezzel kapcsolatban március 21-én azt közölte az MTI-vel, hogy február 21-én előre hozott adatszolgáltatást rendelt el az Elmű és az Émász elosztási tevékenységet végző cégeinél. A beérkezett adatok alapján a hivatal az ellátásbiztonság feltételeinek maradéktalan teljesítését vizsgálja a vonatkozó törvényekben meghatározottak
szerint. A vizsgálat folyamatban van.
MTI