A Bécs, Brünn, Pozsony és Budapest által határolt terület dinamikus gazdasági növekedést produkáló régióvá válhat az EU-csatlakozás után. Ehhez azonban megfelelő szintű összeköttetésre lenne szükség.
A térség gazdasági potenciálja adott, csupán a négy város között a jelenleginél fejlettebb, határokat nem ismerő köz- és vasúti hálózat kiépítése hiányzik még. Így szólt a rezüméje a "Forum: Europa 25" elnevezésű bécsi rendezvénysorozat aktuális vitájának, amelyet az Osztrák Iparszövetség, az UTA (az osztrák telekom szektor óriásvállalata) és a Duna Egyetem szervezett.
"A munka, tudomány és képzés területén létrejövő együttműködéseknél kiemelkedően fontos, hogy azok átnyúljanak a határokon és rendelkezzenek egy közös székhellyel" - mondta Rudolf Schicker, a bécsi tervezési tanács tagja. Ő is hangsúlyozta az infrastruktúra jelentőségét, amelynek megfelelő szintje lehetővé tenné a térségben rejlő nagy gazdasági potenciál kiaknását, számol be a Der Standard.
A résztvevők szerint van esély arra, hogy a közlekedési hálózat deficitjét jelentősen csökkenjen. A lakosság természetesen szívesen fogadná ezt, a finanszírozás pedig a vasútépítésből már ismert PPP (Public-Private-Partnership) modell, azaz az állam és a gazdasági magánszektor kooperálásával történhetne meg. Mint azt a Menedzsment Fórum korábban megírta, az osztrák vasút a Steiermark és Felső-Ausztria közötti, 660 millió összköltségű vasútépítést kívánja részben magánpénzből megoldani.
Elsőként például a Bécs és Pozsony közötti köz-és vasúti közlekedésben található lyukak betömésére lenne szükség.
(Menedzsment Fórum)
Hiányos az infrastruktúra a Bécs-Pozsony-Budapest régióban
A Bécs, Brünn, Pozsony és Budapest által határolt terület dinamikus gazdasági növekedést produkáló régióvá válhat az EU-csatlakozás után. Ehhez azonban megfelelő szintű összeköttetésre lenne szükség.