2p

A médiatulajdonosok alacsony színvonalú szolgáltatást nyújtanak a hirdetőknek, derül ki a Richmond Research által nemrég készült kutatásból. Az ügynökségek körében nagy felháborodást váltott ki a felmérés, melyet a Media Week közöl.

Arrogáns televíziós társaságok

A cégek marketingszakembereinek véleménye szerint a televíziók, a rádiók és a sajtó szereplői egyaránt merev és fantáziátlan partnerek, és igen szegényes szolgáltatást nyújtanak az ügyfeleiknek. A hirdetők leginkább a rugalmasságot hiányolják a médiatulajdonosok hozzáállásából. A cégek szerint az elektronikus és nyomtatott média szereplői csak a saját érdekeikkel törődnek, és nem kívánnak elmozdulni abba az irányba, hogy partnereiknek bármilyen engedményt tegyenek.

A médiatulajdonosokkal szemben még az alábbi vádak is felmerültek a felmérés során: az eredetiség teljes hiánya, a korábbi ötletek újrafelhasználása, rövidtávú gondolkodás, csak az anyagi szempontok figyelembevétele. Emellett a televíziózásnak túl nagy fontosságot tulajdonítanak a média szereplői. A televíziók lényegesen arrogánsabbak is emiatt, mint a rádiók.

Sok kreatív részleg rugalmas és tanulékony

A MediaCom hirdetési igazgatója, Claudine Collins szerint nem minden vád igaz: sok szereplő hozzáállása lényegesen rugalmasabb és pozitívabb. Adam Crow a PHD részéről túlzónak és általánosítónak ítéli meg a felmérés eredményét. Példaként hozza fel a PHD hirdetési vezetője szerint az elektronikus médiában számos cégnek van igen magas színvonalú munkát végző kreatív osztálya.

A hirdetők arra is panaszkodnak, hogy a média szereplői nem ismerik és értik a sales és marketing stratégiát, és az egyes brandek mögötti tartalommal sincsenek tisztában. Éppen ezért azzal sem foglalkoznak kellőképpen, ki a célközönsége az egyes kampányoknak. A Media Week által megkérdezett Andrew Crow az 'ellentábor' részéről úgy véli, a médiatulajdonosok igenis készek arra, hogy fejlődjenek és az új ismeretek sajátítsanak el. Crow arra is felhívta a figyelmet, hogy a kutatásból kiderül: az egyöntetű negatív vélemény ellenére a reklámozóknak csak 5 százaléka szándékozik változtatni partnerein.

A kutatás során 120 cég részéről töltötték ki az online kérdőívet. A megkérdezett reklámozók mintegy fele szándékozik ebben az évben növelni a médiamegjelenésre fordított összeget.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!