A korábbi „hagyományos” bannerek hatékonyságának kifulladása után várható volt, hogy a szakemberek keresik az új megoldásokat, amelyekkel fel lehet hívni a netezők figyelmét. Úgy tűnik ennek egyik módja a hangokkal ellátott reklámok elterjedése. Bár egyes felhasználók bosszantónak, adott esetben ijesztőnek találják a hangokkal is feltűnést keltő online reklámokat, a formátumot alkalmazó Otherwise Inc. kreatív igazgatója szerint az emberek szeretik a meglepetéseket.
A cég az Orbitz utazási iroda számára készít hangos pop-under hirdetéseket. Fél éve az Orbitz reklámjainak még csak a fele tartalmazott hangot, ma már mindegyik. Az audió hirdetések általában Java-t, Flash-t vagy streamig-et, esetleg ezek kombinációit használják, és a windows-os környezet után már Macintosh gépekre is megjelentek. Az ilyen reklámok terjedését az Internet-kapcsolatok sebességének növekedése mellett az a tendencia is előmozdítja, hogy a felhasználók egyre kisebb arányban figyelnek fel a hagyományos online reklámokra.
Az első adatok és olvasói visszajelzések szerint az új technológia alkalmazása növeli a reklámok hatékonyságát, és javuló ROI mutatókat mérnek.
Hódítanak a hangos bannerek
A neten szörfölve egyre gyakrabban találkozhatunk olyan bannerekkel, melyeket hangeffektekkel is ellátnak. Bár első megjelenésük 3-4 évvel ezelőtt történt, úgy tűnik, hódító útjukat most kezdik.