A Napi Gazdaság által idézett kutatás eredményei szerint a felső osztálybeli oroszok számára a hipermarketbe járás kifejezetten társasági eseménynek számít, a gazdagabbak szívesen mutatkoznak az ilyen üzletekben.
Ahogy Budapesten, úgy Prágában és Varsóban is leáldozóban van a diszkontértékesítés, a vásárlók szívesebben mennek a hipermarketekbe. Az adatok szerint a magyarok keresik fel a legtöbbször a nagy alapterületű boltokat, hetente akár kétszer is, míg a csehek átlagosan csak minden második hétben vásárolnak az ilyen típusú üzletekben - számolt be a Napi Gazdaság.
Ami a hazai szupermarketeket illeti, a felmérés szerint kettős nyomás nehezedik rájuk, hisz a hipermarketek mellett a kis, láncba tömörült üzletek is komoly konkurenciát jelentenek számukra. Ezek a kényelmi boltok egyedül hazánkba tudták állni a versenyt, és beszerzési társaságokhoz csatlakozva az elmúlt időszakban javították pozíciójukat - áll a Napi Gazdaság beszámolójában.
Kapcsolódó anyagok
Legtöbbször a kisboltláncokban, legtöbbet a hipermarketekben vásárolunk
Előretörtek a láncba szervezett boltok
További bevásárlóközpontok Budapest környékén
Hódítanak a hipermarketek
Nemcsak Magyarországon, hanem egész Kelet-Közép-Európában és Oroszországban is nagy népszerűségre tettek szert a hipermarketek - derült ki az ACNielsen piackutató Budapesten, Prágában, Varsóban és Moszkvában készült fogyasztói felméréséből.