Csökkenő mértékben nőtt a biztosítási piac az év második negyedévében a GfK elemzése szerint. Az összes megkérdezett közül az új biztosítást kötők aránya 2005 végéhez képest 18,6 százalékról 14,6 százalékra esett vissza. A vizsgált időszakban ugyanakkor a kilépők aránya is csökkent, ám ennél jóval kisebb mértékben: a 2005. év végi 8,6 százalékról 2006 júliusában 6,5 százalékra.
Az egyes biztosítási típusok rangsorában jelentős változás nem következett be. Továbbra is az ingatlanbiztosítással rendelkezők vannak a legnagyobb arányban; a biztosítással rendelkezők mintegy háromötöde, azaz 61 százaléka lakását vagy házát biztosítja. Ezt a típust a kötelező felelősségbiztosítás követi 44 százalékos piaci részesedéssel.
A személybiztosítások közül az elérésre szóló életbiztosítás vezet, szinte minden tizedik biztosítással rendelkező honfitársunk köt ilyen biztosítást. A vegyes életbiztosítással rendelkezők aránya 8 százalékos, azaz enyhén emelkedett az elmúlt időszakban, míg a jelenleg leggyakoribb elérésre szóló életbiztosítás piaci aránya némiképp csökkent. Az életbiztosítottak körében egyre nagyobb súllyal esik latba a megtakarítási céllal történő biztosításválasztás.

A leendő ügyfeleket egyre növekvő mértékben befolyásolja biztosító választásakor a barátok és ismerősök véleménye. 2005 végén 44 százalék, 2006 második negyedévében pedig már 55 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy barátai, illetve ismerősei ajánlása alapján választana biztosítót.
Az ország régiói közül a Nyugat-Dunántúli régiókban a legmagasabb a biztosítással rendelkezők aránya, mely mintegy 92,2 százalékra tehető. Ezt követi Észak-Magyarország 85,6 százalékos, valamint Közép-Dunántúl 84,4 százalékos lefedettséggel.