Egy német mozi szakított a reklámszakma hagyományos útjaival, és csábító szépségű nők helyett egy kifejezetten előnytelen külsejű férfival kívánja becsalogatni a vevőket a filmekre.
A bochumi Union Filmthater plakátján egy kissé hiányos fogazatú, nyeglén mosolygó férfival hirdeti szolgáltatásait. A hirdetésben kódolt üzenetet a felirat teszi egyértelművé: "Menjél moziba! Ott legalább senki sem lát..."
A formabontó reklámot a kölni Fröhling kreatív stúdió készítette a filmszínház számára, adták hírül német marketinges szaklapok.
A plakát szakértők szerint azon reklámok közé tartozik, amely részben extremitásával, részben szokatlanságával kívánja felhívni magára a figyelmet. Az általa közvetített humor egyértelműen enged következtetni a vállalat célcsoportjára, azokra a fiatalokra, akik valószínűleg harsány röhögésben törtek ki a fotó láttán.
![]() |
Az eset legnagyobb kérdése az, milyen módon jutott a reklámcég az előnytelen külsejét nyíltan felvállaló fiatalemberhez, illetve mennyi pénzért volt hajlandó az mindezt még áruba is bocsátani.
A formabontó reklámok - éppen provokatív, illetve jó ízlést, személyiségi jogokat vagy üzleti érdekeket sértő voltuk miatt - azonban nem minden esetben hosszúéletűek. A közelmúltban hazánkban is megjelent Subway szendvicsétteremlánc például a tiltakozások hatására kénytelen volt visszavonni egyik németországi reklámját. A "Miért olyan kövérek az amcsik" című hirdetésben a szabadságszobor figuráját egy feltűnően elhízott női alakká montírozták át: az a fáklya helyett egy adag pommes frites-t tartott az ég felé, másik kezében pedig egy hamburgert szorongatott.
(Menedzsment Fórum)