3p

Miközben sokan úgy gondolják, hogy – különösen az értékesítők esetében – kizárólag az anyagi elismerés számít a munkavállalóknak, ennél több kell ahhoz, hogy sikeres csapatot építsünk ki. Számos kisebb nagyobb tényező van, mely erősíti a munkavállalók elkötelezettségét, bár az is tény, hogy a megkereshető összeg is komoly súllyal esik latba a dolgozók szemében, derül ki a Salesjob tanulmányából.

Talán már közhelyek számít az a tény, hogy egy cég eredményes és hatékony működéséhez nagymértékben hozzájárul, hogy az ott dolgozó emberek mennyire érzik jól magukat az adott szervezetben. Minden cégvezető tisztában van azzal, hogy a dolgozók személyes motivációja, illetve külső motiválása a hatékony és eredményes termelés egyik legfontosabb tényezője. Kihatnak arra, hogy a munkavállalók mennyi időt és energiát hajlandóak munkatevékenységükbe fektetni. Számos vezető úgy gondolja, hogy kizárólag az anyagi ösztönzés az, amely motiváló erővel bír egy munkavállaló esetében. Tény, hogy az anyagiak nagy szerepet játszanak, s hogy egy jól kialakított anyagi ösztönzés eredményes lehet, de nem csupán a pénz az, amivel motiválni tudjuk dolgozóinkat.

Az alábbiakban néhány motivációs tényezőt ismertetünk, melyek az anyagi ösztönzés mellett segítségünkre lehetnek abban, hogy munkavállalóink nagyobb hatékonysággal és munkakedvvel álljanak neki feladataiknak.

1. Foglalkoztatottság és biztonságérzet

Egy nagyon érdekes tényező, hiszen a mai világban az egyik legnagyobb félelme mindenkinek, hogy munka nélkül marad. Így ha a szervezet túlzott biztonságot nyújt, akkor az, könnyen vezethet a munkamotiváció és a teljesítmény csökkenéséhez. Ugyanakkor, ha bizonytalanságban tartjuk munkavállalóinkat, akkor ez a kreativitás útját állhatja. A dolgozóknak nem lesz lehetőségük arra, hogy teljességgel azonosulni tudjanak munkájukkal.

2. Elismerés/megbecsülés

Minden ember alapvető szükséglete az önbecsülés. A munkavállalók éppen ezért igénylik, hogy vezetőik elismerjék munkájukat. Az elismerés lehet a már korábban említett anyagi juttatás, de igen hatékony motivációs tényező lehet egy munkavállaló számára a ranglétrán való előrehaladás. Az előléptetés minden dolgozót más és más módon képes motiválni. Vannak olyan munkavállalók, akiket csupán a magasabb beosztással járó anyagi előnyök sarkallnak eredményesebb munkára. Mások számára a presztízs, a magasabb társadalmi státusz fogja jelenteni a motivációt. És vannak olyan munkavállalók, akik a ranglétrán való előrejutásban annak lehetőségét látják, hogy összetettebb feladatokat végezhetnek, melyekben jobban kiélhetik kreativitásukat, produktivitásukat.

3. Érvényesülés

Szinte minden munkavállalóra erős motivációs tényezőként hat a sikerre való belső törekvés, az, hogy képességeit, kompetenciáit érvényre tudja juttatni az adott szervezeten belül.

4. Munkakollektíva

Minden ember alapvető igénye, hogy egy jól működő csapat tagjaként végezze munkáját. Éppen ezért egyértelmű, hogy elég nagy motivációs hatással lehet munkavállalóinkra, ha egy olyan csapat tagjai, ahol a kapcsolatok alapvető bizalomra és megbecsülésre épülnek.

A fentiekből is jól látszik, hogy nem csupán az anyagi források jelentik az egyetlen lehetőségét annak, hogy dolgozóinkat megfelelő módon tudjuk ösztönözni. Gyakran semmit nem érnek az anyagiak, ha a munkavállaló azt érzi, hogy közben nem becsülik meg munkáját és nem érzi magát biztonságban. Éppen ezért igyekezzünk minden módon motiválni munkavállalóinkat, így egy biztos lábakon álló céget vezethetünk majd.

Forrás: Salesjob

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!