A Nielsen/NetRatings frissen közzétett felmérése szerint az idei év elején 5,9 millió európai látogatta meg az online játékoldalakat. A piac pezsgését mutatja, hogy egy évvel korábban még csak 2,8 millió fővel lehetett számolni. A piacvezető Németország és Franciaország, míg a harmadik helyen meglepetésre a hollandok állnak. Tőlük jelentősen elmarad a britek érdeklődése, ahol csupán 1,1 millió embert regisztráltak az online játékoldalakon.
A lakosság százalékos arányához képest Európa magasan vezet az USA előtt. Az elemzők szerint ennek magyarázata összefügg a szélessávú Internet-hozzáférések magas számával. Mindezzel együtt az online játékvilág inkább a férfiak univerzuma, két és félszer többen vesznek részt az internetes küzdelemben, mint a nők.
A játékok típusát tekintve rendkívül változatosak. Megtalálható közöttük az egyszerű kártyajátékoktól a harci játékokon át a nagyszabású szerepjátékokig, mint például az EverQuest, mindenféle megtalálható, és nagy vonzerővel bírnak a köréjük szerveződő akár nem hivatalos honlapok is.
Homo ludens online
Az európai felhasználók körében igazi sikertörténetnek számít. A piacon a Nielsen-Netratings adatai szerint duplázódott a játékos kedvűek száma.