A japán konszern veszteségei az elmúlt egy évben - márciusig bezárólag - 215,4 milliárd jent (1,6 milliárd euró) tettek ki, ami hatalmas fordulatot jelez ahhoz képest, hogy tavaly ilyenkor még 37,4 milliárd jenes nyereségről számolt be a cég. A visszaesést jelzi az is, hogy 35,1 százalékkal 2,5 billió jenre csökkent a forgalom.
A most nyilvánosságra hozott, veszteségről szóló adatok jelentősen felülmúlják a februári, előzetes várakozásokat (72 milliárd jen).
A negatív trend valószínűleg folytatódni fog, a cég vezetése szerint az idei évben mintegy 230 milliárd jen mínusszal kell számolnia a vállalatnak.
A krízisből való kilábalásra a Mitsubishinek mintegy 450 milliárd jen (3,34 milliárd euró) tőkeinjekcióra lenne szüksége. Ebből 270 milliárd jent a Mitsubishi-csoport, 170 milliárdot pedig a J.P. Morgan és a Phoenix biztosít majd. Emellett drasztikus takarékossági intézkedéseket is be kell vezetni ahhoz, hogy a cég - a terveknek megfelelően - 2007-re ismét nyereséges legyen.
Mindenesetre nem ad bizakodásra okot az a tény, hogy a személygépkocsi-eladások száma egy évvel ezelőtthöz képest 39,7 százalékkal csökkent. Szakértők ezt a hibás alkatrészekkel futó tehergépjárművek tömeges visszahívása miatt keletkezett botránynak tudják be.
(Menedzsment Fórum)
Horribilis veszteségekről számolt be a Mitsubishi
A vártnál háromszor nagyobb, mintegy 1,5 milliárd eurós veszteséget halmozott fel az elmúlt üzleti évben a Mitsubishi. További negatívum, hogy a haszongépjárműveket gyártó Fuso visszahívásai miatt a személygépkocsi-részleg forgalma is csökkent.