3p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Visszaesőben a jégkrém fogyasztása Magyarországon, hiába jött a kánikula.

A fagylaltpiacon a Nestlé jégkrémek mellett a szuper prémium kategóriájú Möwenpick jégkrémjeiről is ismert Nestlé Hungária Kft.-nél elmondták: az idei szezon megítélésük szerint a megszokottnál jóval később, az árvizek után indult be igazán, s várhatóan a hét második felében visszatérő hőségben folytatódik a "kánikulai piac". Konkrét adatokkal nem szolgáltak, arra hivatkozva: disztribútori rendszerben működnek.

A nevük elhallgatását kérő kereskedők szerint a kánikula sem segít a csökkenő jégkrémfogyasztáson. Bár adatokkal ők sem szolgáltak, a rendelések alapján azt mondták: az idei kánikulai napok akár rekordot is dönthettek, éves szinten átlagosan mégis elképzelhető, hogy kevesebb jégkrém fogy majd el idén, mint tavaly.

Jónás Tamás, az általa alapított, fagylaltot készítő és a szükséges berendezéseket gyártó és forgalmazó siófoki Magic Ice Kft. ügyvezetője elmondta: náluk számítógép méri az eladásokat, és a gyenge május és június után júliusban is 15 százalékkal kevesebb fagylaltot adtak el, mint egy éve. Ez azt jelentheti, hogy a tavalyi fogyasztáscsökkenés után idén tovább mérséklődik az értékesítés. Az ügyvezető ennek okát  a fogyasztóképes kereslet megcsappanásában látja.

A Magic Ice-nak egy hete debütált egy új terméke, ezen a nyáron kezdték el gyártani az előre csomagolt egygombócos fagylaltot, a terméket le is védették - mondta Jónás Tamás.

A Nielsen Piackutató adatai szerint 2009-ben mennyiségben és értékben is nőtt a jégkrém kiskereskedelmi eladása. Az előző szezonban, 2008. július-2009. júniusban a jégkrémek forgalma több, mint 17 milliárd forint volt a kiskereskedelemben, ennek több mint harmada jutott a pálcikás, tölcséres, szendvics, stb. - összefoglaló néven -  impulz jégkrémekre, kétharmad pedig a családi, nagy kiszerelésekre.

A GfK Hungária háztartások privát fogyasztását mérő ConsumerScan adatai szerint 2009-ben a magyar háztartások 40 százaléka vásárolt valamilyen családi kiszerelésű jégkrémet, a vásárlási gyakoriság azonban csökkent az előző évhez képest.

A GfK szerint a vásárlások év közben történő eloszlása erős szezonalitást tükröz. Az előző évhez viszonyítva 2009-ben a családi kiszerelésű jégkrémek legkisebb formátumára, az 500 milliliter alattiakra költöttek többet a háztartások, a nagyobb méretű kiszerelések esetében pedig már 2009-ben jobban érezhető volt a gazdasági recesszió hatása.

A GfK szerint a vegyes ízesítésű jégrémek a legnépszerűbbek, utóbbiak a háztartások által megvásárolt termékek értékének 57 százalékát tették ki. Az egy ízt tartalmazó termékek között továbbra is a klasszikus vanília és csokoládé íz a sláger.

MTI/Menedzsment Fórum


AJÁNLOTT VIDEÓK

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!